Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Week 3 van deze vakantie

Maandag 4 oktober

Tja, waar gaan we nu weer heen. De derde week is aangebroken dus we hebben nog zeeën van tijd. We waren er al achter dat vrienden ook weer in Frankrijk waren aangekomen met de camper maar dan vanuit Spanje. Misschien is het mogelijk om ook 1 of 2 dagen met hen door te brengen. Dus rijden we ook richting zuidkust. Het is nog steeds droog wat wel erg fijn is na zo’n regendag van gister. Af en toe zien we al een beetje schaduw op de weg dus dat voelt gelijk weer goed. Na een wijziging in de route komen we uiteindelijk aan in Albi. Van Tineke had ik vernomen dat je goed kan staan achter de kathedraal dus dan toch maar hier naar op zoek. Met TommieTom was dat niet zo moeilijk en hadden we hem al gauw gevonden . Maar ja, dan blijkt dat hij al vol is. Goede raad is duur, Er was nog 1 plek wat niet een officiële was maar waar we volgens een meneer die daar een beetje rond liep prima konden staan. Dus met wat hulp van zijn kant neergezet en daarna maar evens water voor de koffie opgezet. Ondertussen kwamen de buren terug van hun rondje Albi en gingen weer verder met de camper. Komt dat even mooi uit. Motor gestart en zodra ze weg waren in de achteruit, even keren en daarna ons Campy op de officiële parkeerplaats weer neergezet. Soms is geduld een schone zaak. Daarna maar op pad en op ons gemak door het stadje gekuierd. Na een uurtje of wat gedwaald te hebben komen we een leuk terras tegen waar we dan toch geen weerstand tegen kunnen bieden. Een alleraardigste jongen weet al heel snel wat we willen en dat we ook niet vies zijn van wat zonnestralen. Hij was dan ook zo lief om de parasol in te klappen.Daarna is een rosétje gauw geleverd en kan onze dag niet meer stuk. Later strijken er ook nog wat Fransen naast ons neer en ontstaat er ondanks de taal barrière toch een klik. Het leuke daarvan is dan helemaal dat we als we nog een rosétje bestellen we deze van het huis krijgen. En van dat soort momenten houden we nu. Hoezo Frankrijk is leuk, maar er moeten geen Fransen wonen. Waanzin!! Eenmaal terug bij Campy zien we na de koffie een lekker plekje waar de zon nog heerlijk schijnt dus nemen we de glazen mee en strijken we daar neer om nog even te genieten van de ondergaande zon. Na het eten lopen we nog even de stad in om te kijken naar de kathedraal die nu in de schijnwerpers staat.

Dinsdag 5 oktober

Deze dag zou het er om hangen of we in de regen zouden rijden of dat we het droog zouden houden. Na de thee en koffie maar naar de Camperplaats in de buurt waar we gratis de wc konden legen. Mochten we een gratis plek tegen komen die we leuk vinden hoeven we ons daar geen zorgen over te maken. Daarna met gezwinde spoed richting kust want die had voor morgen de beste papieren voor de zon. Ik had een leuke plek gezien vlakbij het strand. Komen we daar aan blijkt hij gesloten te zijn. Ik had mij even een maandje vergist. Tja, blond hè. Nouja,, momenteel aardig grijs maar het is een prettig excuus. Terwijl ik een alternatief aan het zoeken ben gaat ineens het hek open en kunnen we op het terrein zonder problemen keren zodat we niet het smalle pad achteruit af hoeven te rijden. Hoe lief is dat!!! Gelukkig vind ik al gauw een CP waar we eventueel kunnen douchen en wassen. Uiteindelijk wordt het wassen niets maar het douchen is wel weer fijn. Na de koffie op de fiets gestapt en het stand opgezocht.

Omdat het best bewolkt is krijg je dan de; leuk effect als de zon er door heen komt. Het stadje is best uitgestorven omdat het seizoen over is maar gelukkig is er toch een terrasje open waar het best een beetje reurig is.

En met het beetje zon erbij dan is het heerlijk zitten. Daarna maar weer terug naar Campy.

Woensdag 6 oktober

Van Tineke en Stoffel begrepen we dat zij naar Marseillan-Plage zouden rijden. Voor hun 2 uur toeren en voor ons 20 minuten. Dus na een rustige start maar eens gaan kijken hoe het er daar uit ziet. Het blijkt een hele grote camper parkeer plaats te zijn waar 120 campers kunnen staan. Nou, voor je die vol hebt staan in deze tijd moet er toch heel wat gebeuren (dachten we). Maar goed, voorlopig is nog plek zat. Dus bakkie gezet en wachten op de familie. Die lieten niet lang op zich wachten dus dat was weer een gezellig weerzien.

We hebben heerlijk bij geklets en daarna ook nog maar even een rondje lopen en even kijken op het strand. Het is niet meer zo druk dus Maxi kon lekker los lopen. Tineke vermaakte zich met het zoeken van grote schelpen. Nou die liggen er genoeg dus ze was er lekker druk mee. Later nog bij de campers lekker in het zonnetje gezeten.

Donderdag 7 oktober

Vandaag lekker fietsen met zijn 4tjes naar Agde. Althans dat was de bedoeling. Toen we de fietsen pakte bleek Joop een lekke band te hebben. Dus alles even on hold en plakken maar. Opstappen en gaan.Euh toch niet want toen die van mij gepakt werd bleek ik ook een platte band te hebben.

Dus ook weer op zijn kop en het gaatje proberen te vinden. Nou die zat er gelukkig niet dus oppompen en we konden eindelijk op pad. Maar helaas. Op 5 min afstand van de CP gaf Joop zijn plakker het weer op en konden we weer terug. Stoffel en Tineke door en wij bij decamper in de plak herkansing. Nu leek het wel te zijn gelukt dus door het dorp gefietst en een geweldige Camping aan het strand ontdekt.

Nou ja, 5 a 6 campers hebben zeezicht en de rest van de camping ligt achter het duin. Maar wel 1 om te onthouden. Daarna ook een leuk restaurantje gezien en alvast even proef gezeten. Toen Stoffel en Tineke terug waren zijn we er nog maar even heen gegaan om voor vanavond te reserveren. En al die tijd deed Joop zijn band gewoon waar hij voor gemaakt is.

Jammer dat dit over was na het eten. Toen was hij weer plat. Dus weer opgepompt en gauw naar huis.

Vrijdag 8 oktober

Omdat we toch ook Agde willen bezoeken om even bij de Decatlon langs te gaan nog maar een nachtje bij geboekt. Stoffel en tineke deden het zelfde dus dat was heel gezellig. Alleen gaat het verlengen wel heel omslachtig want je kan maar 48 uur aan een gesloten blijven staan. Dus als je dan wilt verlengen zul je van de CP moeten rijden en dan weer opnieuw door het poortje er op moeten gaan. We stonden dus met een aantal andere campers opnieuw in de rij om de CP op te rijden. Tineke verdedigde het fort, Joop en Stoffel in de rij en ik wachtend bij het poortje om de financiën te regelen. En alles kwam weer goed. Wij daarna naar de stad en zij naar het strand. Bij Decatlon broeken gehaald voor Joop die we van Stoffel hadden gezien, bij de fietsenmaker inog even een spuitbus vulsel mee genomen en daarna nog even het stadje verder verkend met als tussenstop een terrasje. Daarna via de supermarkt naar huis. Alles ging goed tot 2 km voor de CP. Jammer maar weer een lekke band. Gelijk de band vol gespoten maar dat hielp totvoor de CP toen was het helemaal klaar. Morgen naar de fietsen dokter.

Zaterdag 9 oktober

Vroeg uit de veren want we wilde om 9 uur bij de fietsen zaak zijn in de hoop dat hij dan kon zorgen dat de fiets vandaag klaar was. Afscheid van Stoffel en Tineke genomen en gaan. Het was nog vroeg dus op de parkeerplaats genoeg ruimte voor Campy. Gelukkig spraken ze bij de fietsenmaker perfect Engels dus dat maakt het dan weer makkelijk. Helaas bestaat de kans dat het vandaag niet meer gaat lukken dus fiets achter gelaten en weer terug naar de CP om daar het weekend dan maar door te brengen. Bij de CP aangekomen eerst maar weer een bakkie. Je moet toch wat hè

Daarna maar aan de wandel. Ook hierzitten we vlakbij het strand dus die kant op en heerlijk met de voetjes in het water richting strandtent gelopen waar we wat wilde gaan eten.

Een heerlijk bordje oesters, grote garnalen en mosselen. Wat een verwennerij.

Daarna richting CP om in het zonnetje toe te kijken hoe de meeste nieuwkomers aan het worstelen zijn met de toegangspaal. Het is niet heel moeilijk (vinden wij) en je kan uit 6 talen kiezen maar blijkbaar vind de 1 het moeilijk en doet er 10 minuten over om binnen te komen en de ander heeft het met 3 minuten gefixt. Later krijgen we nog een uitnodiging van een ander camper stel om het borreltje van gister terug te komen halen maar helaas is de vis bij mij in gevecht met mijn maag en blijven we toch maar thuis zodat ik het kan natellen achter onze eigen camper ipv bij hen.

Marijke

Wat is het toch top om zo op je gemak rond te toeren en genieten van het goede leven.
Geinig dat jullie Stoffel en Tineke hebben getroffen. Is weer even andere praat.

Ook hier genieten we (nog) van goed weer. IK begin nu ook in terrasmodus te komen hihi 3 dagen achter elkaar in de zon op diverse terrassen gezeten. Ik kan daar erg aan wennen. En dat in oktober in Den Helder en Callantsoog ....
Wat ik een beetje raar vind is dat bij jullie beiden de banden leeg waren. Er zal toch geen bandenprikker langs gekomen zijn? Of denk ik nu erg lelijk????? Maar ik begrijp dat er bij Joop iets meer aan het handje is dan alleen een klein gaatje. Ach ja daggie extra blijven hangen is geen groot probleem met al deze vrije dagen.
Dank voor het verhaal en de foto's. Altijk fijn om te zien waar jullie uithangen. Geniet verders lekker jongens.

Marijke

PS, Ik probeerde een reactie bij een paar foto's te plaatsen maar dat lukte niet. Maarrrr Ik vind alle foto's heel leuk! Dus niet verdrietig worden als er geen duimpje van mij bij een bepaalde foto zit.