Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Boter Kaas en Eieren

Zaterdag 8 mei 2021

En dan.....is het vakantie!!! We gaan voor de komende 2 weken gaan we een route rijden die ik bij Camperstop heb gekocht. Het thema is Boter Kaas en Eieren. Dit houd in dat we diverse boerderijen gaan bezoeken en ook diverse dieren wandelen die daar rond wandelen. We beginnen in dit geval in Haarle. Hier ontmoeten we de eigenaresse van Suydbroek Boerderijwinkel. Een hele aardige vrouw die genoeg kan vertellen van haar bedrijf. Ze zitten in de verbouwing want de winkel gaat verhuizen naar de stal. De winkel zit nu in een soort container maar ziet er ondanks dat toch uitnodigend uit. Je kan vlees kopen van eigen runderen maar ook de lammeren van de buren en allerlei andere producten van de omliggende bedrijven. Jam, honing, mosterd dus super leuk. Jammer dat stoofpotjes in de camper wat lastig is om te maken want ik zag best leuk vlees. We hebben wel een runderworst meegenomen van de runderen van eigen bedrijf en advocaat vla dat speciaal voor Moederdag door een boerin uit de omgeving is gemaakt. We gaan het ons laten smaken. Na de winkel hebben we nog even gekeken naar de runderen die helaas te ver in de wei stonden. Wat we wel heel leuk vonden was dat de boerin met ons mee liep om uitleg te geven over het ras. Na het bezoek aan dit bedrijf hebben we de weg vervolgd naar onze standplaats voor de komende 2 nachten. Camperplaats (CP) Wijngaard Baan. Dit is een Camperplaats waar ook een restaurant bij zit. En een wijngaard. Alleen is die 3 jaar geleden over gegaan in andere handen. Het is een ruim opgezette CP maar er wordt nog gewerkt aan het vernieuwen van deze plek. Helaas begon het tijdens aankomst te regenen dus hebben we de middag door gebracht met spelletjes op de IPad, lezen, mijn nieuwste hobby diamant painting met tussen door een bakkie koffie en later op de middag een lekker wijntje.

Tegen 6 uur werd het droog en hebben we even een uurtje gelopen om de omgeving verkennen. Bij terug komst op de CP nog een tijdje staan praten met de eigenaar.

Zondag 9mei

We werden wakker door het zonnetje dat door het dakluik naar binnen keek dus hup, uit de veren, waterkoker aan en stoeltjes naar buiten. Oh jongens, wat voelde dat fijn. Lekker om op deze manier de dag te beginnen. Heerlijk relaxed ontbeten, gelezen en koffie gedronken. Voor we gingen fietsen even op buienradar gekeken endear zagen we nog een klein buitje. Deze dus even afgewacht en toen op weg. Eerst even gekeken bij Camperplaats Wierden gekeken. Deze tip kregen we van onze profs. Zij zijn al zo door de wol geverfd met camperen. Het was een mooie CP en goedkoper dan waar we nu staan dus deze gaat even in het to do bakje. Daarna verder gegaan met onze knooppunten route.

De omgeving is heel mooi en heerlijk rustig om te fietsen. Onderweg nog wel een paar druppels gehad maar voor de rest heerlijk gefietst. Eenmaal terug op honk eerst even een bakkie koffie genomen en daarna de lokale bevolking gesteund. Kortom, een wijntje op het terras bij de CP eigenaren gedronken. Daarna even wijn geproefd bij de wijngaard eigenaren. Het is een wijngaard die door 3 vrienden worden gerund. Ze hebben 2 wijngaarden en de zaken gingen goed. Leuk om zo gepassioneerd te horen vertellen over wijn wat we normaal gesproken alleen in Frankrijk horen.

Het was niet helemaal onze smaak maar de witte wijn was niet onaardig dus toch maar 3 flessen gekocht. Altijd leuk om te steunen.

Maandag 10 mei

Vanmorgen werden we helaas niet gewekt door het zonnetje maar door de regen en harde wind. Maar ondanks dat was het niet koud. Dus na het ontbijt op ons gemak opgeruimd en richting Borculo gereden. Daar hadden we als stop een ijsmaker. Helaas door de grote C was er niet veel te beleven. Alleen het restaurant was open voor een ijsje of koffie to go. Het was nog voor 12 uur dus zitten op het terras was no go. Na deze happening door gereden naar Malden. Op sommige plekken vergezeld door een plensbui.

Eenmaal op de CP was de zon toch een beetje doorgedrongen en besloten we na de koffie dat we toch maar een eindje moesten gaan fietsen. Lekker door de bossen op weg naar Doesburg waar we ook al een keer hadden gestaan. Weer op honk hadden we toch zo’n 27 km weggefietst. Stoelen naar buiten en genieten. Later nog even in de stal bij de koeien gekeken en daarna lekker gegeten.

Na het eten en de koffie werd de lucht prachtig rood. Helaas stonden er wel gebouwen voor maar het was toch een leuk cadeautje.

Dinsdag 11 mei

Vandaag gaan we op visite bij een varkensfokker en wel bij, vinden wij, bijzondere varkentjes. Deze zijn niet roze zoals we gewend zijn maar rood. En een ander ras is zwart met witte stokjes en een witte vlek op hun snuit. We worden heel vriendelijk ontvangen door de eigenaresse die ons uitleg geeft over de Amerikaanse Duroc varkens.

Deze vinden regen en wind helemaal niet fijn. Gelukkig voor ons dus was het droog en scheen de zon. Wel weer jammer was dat de biggetjes die er ook waren niet te zien was omdat mams en kroost in een container lagen en geenzins van plan was om er uit te komen. Na een rondje langs dit soort liepen we naar de plek waar de Berkshire varkens liepen. Nu kregen we uitleg van de eigenaar. Deze man kon ook heel gepassioneerd vertellen. Deze witgesokte soort is heel vriendelijk en zo zien ze er dan ook uit.
Gezellige koppies met van die oortjes die naar voren hangen. ze schijnen heerlijk vlees te geven dus we hebben ook maar even speklapjes mee genomen voor op de bbq. Na dit bezoek zijn we doorgereden naar Dommelen voor een bezoekje aan de Weitens Eco Tuinderij. Dit is een tuinderij waar je ook gelijk lekker kan lunchen. We dwalen eerst over het terrein en komen langs een egeltjes huis, een kippenren, een insectenhotel, een bijenkast en dat is allemaal heel leuk om te zien.
Daarna ploffen we neer bij Wilma’s terras voor een bakkie en eigengemaakte appeltaart. Mmmmmm. na deze happening verder naar Leende. Hier heb ik een SVR camping geboekt. Niet ver rijden maar om er te komen vergt heel stuurmans kunst van Joop en stress van mijn kant. Google stuurt ons nl Valkenswaard in en daar zijn op alle plaatsen tegelijk bezig met de straten. Dan weer afgesloten, dan weer 1 richtingsverkeer. Opnieuw afgesloten grrrr, uiteindelijk komen we op de rondweg terecht en komen we toch aan in Leende en daarna is de camping vinden een eitje. Ook hier worden we super vriendelijk welkom geheten en wordt er meteen koffie aangeboden. Eerst de camper op zijn plek gezet met behulp van de eigenaar en daarna op naar de koffie en de thee. We krijgen gelijk uitleg over het bedrijf. Ze hebben nog wel wat koeien maar de camping is wel de hoofd inkomsten. Later nog even een leuk stuk gefietst en onderweg wat caches opgepikt en bij terugkomst lekker gedoucht. Dat is toch wel weer fijn hoor.

woensdag 12 mei

Eerst lekker wakker worden in het zonnetje. Praatjes gemaakt met de diverse camping gasten en complimentjes ontvangen over Campy. Altijd leuk. Daarna weer verder met onze tocht. Nu richting Kaasboerderij De Ruurhoeve.
Het was even puzzelen waar we Campy neer konden zetten zonder dat we in de weg stonden. Daarna op naar de winkel. Daar bleek dat lezen ook een vak is want we waren een ietwat te vroeg. Het bleek dat ze door de week om 12 uur open gingen en niet om 10 uur zoals ik gelezen dacht te hebben. Dat was alleen op zaterdag. Maar goed, we kregen wel uitleg en mochten ook nog de stal in om bij de koeien te kijken. Daar kregen we uitleg door de verzorger van deze dames. Ook zagen we hoe het elektrisch melken in zijn werk ging. De koe die niet aan de beurt was ging het hek door maar aan de andere kant gebeurde dat ook dus liep ze gewoon door. Zij die wel aan de beurt was werd aangesloten aan de melk machine en kreeg ook meteen voer. Leuk hoor. Daarna even gekeken bij de kalfjes. Ze blijven schattig. Natuurlijk even wat gekocht in het winkeltje en doorrrrrrr. Nu richting De Regte Heijden waar ook de eindbestemming was voor deze dag. Er was nl ook een CP. Niet zo heel bijzonder maar wel leuk. We moesten eerst langs de stal rijden, door een hek en dan gewoon kijken waar een leuk plekje was. Op de verharde plek zetten en daarna stapte je in gras dat niet gemaaid was. Uitzicht op een lege wei vol met paardenbloemen al dan niet in pluisvorm.

Na de koffie de fiets gepakt en zijn we een paar caches gaan scoren. Er stond er ook 1 in de tuin van de boerderij maar daar snapte we helemaal niets van. Bij terug komst maar even een foto van gemaakt naar de hulptroepen want wij konden er geen kaas van maken. Gelukkig lukte het wel om de andere caches waar we langs gingen te vinden. Bij terug komst bij de boerenwinkel een lekker stukje taart gekocht samen met verse eitjes en banaantjes. Helaas ging het tijdens de koffie regenen en zijn we in de camper gaan zitten lezen. Later ging het zonnetje nog even schijnen en keken we toch maar weer eens naar buiten en wat blijkt....... ineens is de wei gevuld met alle dames met kroost die we eerder nog in de stal hadden zien liggen en staan. En het waren er echt heul veul. Dus hup, naar buiten en even van dichtbij bekeken. Super leuk toetje voor deze dag.

Donderdag 13 mei

vandaag zouden neerstrijken op een CP waar we de komende 3 nachten zouden verblijven. Heerlijk even niet aan de rit. Maarrrrr, eerst langs boer Bas. Boer Bas is een varkensfokker die biologische varkens laat rondlopen. Hij heeft zo'n 75 zeugen en 540 vleesvarkens.
Als eerste gaan we op bezoek bij de varkens die in de stal liggen/staan. Ze kunnen dat uit vrije wil doen want als ze zin hebben kunnen ze ook gewoon buiten rondscharrelen en in de modderpoel duiken. We kregen ook uitleg waarom ze dit doen. En dan blijkt dat het eigenlijk wel heel logisch is. De modderpoel zorgt voor verkoeling en voor het verwijderen van beestjes. Altijd leuk om dingen te leren. Na de volwassen varkens gingen we naar het gedeelte waar de biggetjes waren. In 1 gedeelte lag moeder met haar kroost.

Zij was vroeg in de morgen bevallen. De navelstrengetjes zaten nog aan de biggetjes. 1 hok verder lag ook een moederbig maar dan met alweer wat oudere biggen en in de andere hokken hielden de pubers elkaar bezig.
Na dit bezoek gingen we op weg naar de CP de Rucphense Weide. En dat was toch nog wel een eindje rijden hoor. Wel zo'n 500 meter. ;-) Bij binnenkomst kwam een leuke jonge meid ons tegemoed gelopen en dat bleek de eigenaresse te zijn, Manon. Zij runt sinds vorig jaar augustus deze CP samen met haar man Johnno met daarnaast een vaste baan als leerkracht, 4 dagen in de week. Johnno heeft een 5 daagse werkweek als autoverkoper bij Iveco. Pffff petje af hoor.
Maar goed, al met al kwamen er tijdens het water laden nog 3 campers binnen en toen was het dan ook wel helemaal vol. 30 Campers in totaal is ook wel voldoende om mee bezig te zijn.
Bij inlevering van een bonnetje uit het rally boekje kregen we een leeg melkflesje dat we konden vullen bij de Melktap van Gastel die ook mee doet in de rally. Lekker hoor, verse melk in de koffie.
Na dit loopje naar de melktap hebben we ivm de regen lekker zitten lezen in de camper. Later op de middag kwam de catering Van Agtmael uit Sprundel.
Ook dit bedrijf wordt gerund door een jong echtpaar. Marcel heeft jaren als chefkok gewerkt en vond later tijd voor een eigen bedrijf en doet nu buffetten verzorgen op party's samen met zijn vrouw. En op deze manier helpen de jongelui elkaar.
We kregen dan ook een fantastisch 3 gangenmaal geleverd bij de camper op borden dus het enige dat vuil werd van ons zelf waren de wijnglazen en het bestek.
Later op de avond maakte Johnno de vuurkorf aan en hebben we met een aantal campergasten lekker staan praten.

Vrijdag 14 mei

Vandaag werden we gewekt door de zon dus al heel snel zaten we in de zon met een bakkie thee. Daarna nog een bakkie koffie en tegen 11 uur werd het tijd om de fietsen te pakken en een rondje te gaan fietsen. Manon had op basis van een bestaande route een fotoroute gemaakt. De route zelf was in 2020 opgezet. De St. Franciscus route was 38 km en Manon had er dus foto's bij gevoegd. Helaas voor ons hadden we weer eens niet opgelet en waren we al lekker op pad toen we er achter kwamen dat we al een paar punten hadden gepasseerd. En tot overmaat raakte ik het formulier nog kwijt ook. Ach ja, wat maakt het uit. Als we maar fun hebben.

Toen we weer bijna thuis waren begon het een beetje te spetteren maar dat was gelukkig maar van korte duur. Dus bij Campy konden we de koffie buiten drinken. Helaas niet voor lang want daarna begon het een partij te plenzen!!! Niet normaal. We hebben het in de verte zelfs nog horen onweren. Gelukkig werd het na verloop van tijd toch weer droog en kwam de zon zelfs weer even aanwaaien. Marcel was ondertussen weer bij zijn partytent aangekomen om een begin te maken van het Spareribs partijtje. Ze waren lekker aan het voorgaren in de rookkast en zouden later op de bbq gelegd worden.
Er zou nog een hele grote bui aankomen en hij had al helemaal bedacht hoe hij het ging doen als het eventueel zou gaan regenen. Gelukkig werden we verrast met het feit dat de regenwolken gewoon oplosten en bleef het droog en bleef de zon schijnen. Na een uurtje werden de borden aangeleverd met een heerlijke sparerib (800 gr) patat en salade per persoon.
Nououou, wij zijn niet zulke grote eters dus we hebben 1 sparerib apart gelegd en de ander gehalveerd.
En na afloop zaten we evengoed mutje vol. Als we ze in zijn geheel hadden opgegeten had je ons naar buiten kunnen rollen. Dat was nooit goed afgelopen. Nu konden we heerlijk uitbuiken met eerst een bak thee en later een bakkie koffie.
Al met al was ondanks de regen dit een leuke dag.

Zaterdag 15 mei

Vandaag eigenlijk een rustig dagje. Niet zoveel te vertellen. Rond half 11 kwam de bakker met zijn bus dus even brood, croissantjes en lekkers voor bij de koffie ingeslagen. Daarna zijn we gaan cachen. Er ligt hier een multi cache voor beginnelingen. Wij rekenen ons daar toe omdat we altijd oppikkertjes nemen maar we wilde nu wel de uitdaging aangaan. Het waren er maar 6 dus dat zou te doen zijn. Nououou, bij nr 4 liepen we al vast dus even een berichtje naar de eigenaar gestuurd met de vraag voor een extra hint en daarna door.

Weer thuis bij Campy kregen we 2 foto’s waar we het mee zouden moeten redden dus dat gaan we morgen maar weer proberen. We hadden al besloten dat we nog een extra nachtje zouden blijven ivm de regen dus dat komt vanzelf goed.

Zondag 16 mei

Vandaag zou het volgens buienradar vrijwel de hele dag regenen. Gelukkig heeft ook buienradar het wel eens mis want we begonnen met een zonnetje. Na de thee en de koffie zag het er naar uit dat het 2 uur later zou gaan regenen dus besloten we maar om de missende cache en daarbij horende bonus te gaan zoeken. Laat het ons nou lukken!!! Wel dankzij de hulp van de cache eigenaar maar toch. Ondertussen was het licht gaan regenen dus snel naar huis. Daar diverse regenbuien voorbij zien gaan maar ook hebben we zon momenten gehad dus al met al een leuke dag en morgen gaan we weer op pad.

Maandag 17 mei

Vandaag maar weer een stukje verkassen. Nu maar richting Tuil. Dit is een SVR camping en gelukkig hadden ze nog plek voor ons. Onderweg hadden we regen en zon dus dat viel niet tegen. Omdat we niet over de grote weg wilde hadden we mijn telefoon als Tom Tom maar met de stem van AnneMarie AnneMarie. Helaas ging het op het laatste stuk toch mis met de navigatie en kwamen we als nog op de A zoveel terecht. Ach ja, soms heb je dat. Eenmaal in Tuil was de camping snel gevonden en kregen we een plek aangewezen die normaal gesproken voor een caravan is. We moesten door een stuk gras rijden om er te komen en hadden toch zo iets van “als dat maar goed gaat morgen met wegrijden”. Nou ja, zij is eigenaar dus zal het wel weten. Na de koffie en voor de zoveelste regenbui maar even de boel verkend. Waar zijn de douches, chemische toilet en dat soort dingen. Ook nog rondje camping en wat zien we??? Een hele mooie CP. Nou ja!!! En dan zetten ze ons op de plek waar we nu staan. Onze mond viel open. In eerste instantie hadden we zoiets van, nou ja, we staan nu al dus zijn we een rondje gaan lopen en nog even een cache weten te scoren. Bij terug komst op de camping zat het ons toch niet lekker. Wie weet wat er nog vannacht zou vallen aan regen. Dus maar in overleg gegaan met de eigenaar en alsnog naar de CP gereden. Daar hadden we wel onze rijplaatjes van mnr ANWB voor nodig want helaas kwamen we vast te staan met 1 voorwiel. Maar na een aantal keren steken had Campy toch weer tegels onder de wielen. Wel zaten de rijplaten onder de prut, net als Joop zijn schoenen en de pedalen in de camper. En helaas was het net ingezaaide grasveld aan gort.
Ach ja, je kan niet alles hebben. Bij de CP werden we opgevangen door een camperaar die eerder in de ochtend al was los getrokken van een ander veld. Hij had ontdekt dat niet alle plekken even breed waren en dat we dus even goed moesten kijken waar we gingen staan. Ook was het opletten dat we op het grind bleven want ook hier waren de grasstukken net ingezaaid dus zo zacht als wat. Maar uiteindelijk stonden we dan toch. En we hadden gelijk aanspraak met de meneer die ons een beetje had geholpen. Na de spullen te hebben schoongemaakt was het tijd om de stoelen buiten te zetten want de zon was heerlijk gaan schijnen en was het wijn tijd geworden.

Dinsdag 18 mei

Vandaag zou ook een wisselend dagje worden qua weer. Wakker geworden met regen en voor vertrek nog even in de zon een bakkie gedaan. Toen de regendruppels weer op de tafel verschenen gelijk de boel weer ingepakt en gaan rijden. Ook nu weer via de AnneMarie AnneMarie. We hadden gister al even gebeld met deze camping eigenaar of er een plekje voor ons zou zijn zodat we niet voor niets naar Lunteren zouden komen. Bij binnen komst toch nog maar samen met de eigenaar naar ons plekje gekeken. Na de ervaring van gister wilde we niet weer een grasveld stuk rijden. Maar nee, dit was een heel mooi plekje. Recht tegen over het sanitair gebouw dus zo hadden we later in de middag een praatje met degene die daar moesten zijn. Best gezellig en lekker dichtbij voor de afwas. Na het verkenningsrondje over de camping door Joop de fietsen maar uit de garage gehaald en richting Ede gegaan om boodschappen te doen. In de vakantie vind ik het altijd leuk om bij de Jumbo naar binnen te schuiven, gewoon omdat ik het een leuke winkel vind. Na dat dit klusje was geklaard weer richting naar huis. Althans, dat was de bedoeling. Maar Joop was ooit een keer eerder in Ede geweest en wist dat er een gezellig centrum was. Dus dan maar richting centrum. En laten we nou toch een leuk terrasje tegen komen!! Dus ja, daar konden we geen weerstand tegen bieden. En gelukkig voor ons werden we ook nog geholpen door een aardig meisje.

Bij het vragen naar een rosé gaf ze aan dat ze 3 verschillende smaken hadden en gaf ze aan dat we wel van alle 3 een beetje mochten proeven. Dus een soort mini proeverijtje maar dan zonder hapjes. ;-) Na deze tussenstop uiteindelijk naar huis gereden en bij Campy ook nog heerlijk in de zon gezeten met een rosétje van het huis.

Woensdag 19 mei

Pfffff, alweer regen. En vervolgens weer droog maar helaas geen zon. Het blijft waarschijnlijk vandaag egaal grijs. Nou ja, we maken er maar het beste van. Omdat buien radar aangeeft dat het vanmorgen redelijk droog zal blijven gokken we het er op en gaan we toch even fietsen. Hier in de buurt ligt een IJzertijd boerderij.

Het zijn de grootste prehistorische akkers (Celtic Fields) van het land. De mensen leefden hier vroeger in beroepen van een paar families en tijdens het bezoek krijg je een beetje een idee hoe dat er aan toe ging. Toen we er eenmaal waren begon het aardig te plenzen en konden we er mooi schuilen. Dat idee hadden een paar vriendinnen ook die met hun kinderen aan de wandel waren. Helaas hadden ze meer oog voor elkaar dan voor de zoon van 1 van de moeders. Hij was het dak aardig aan het vernielen door steeds van die strootjes uit het dak aan het trekken. Joop ging er op een gegeven moment maar voor staan dan zou het niet durven. Maar niets was minder waar. Op een gegeven moment zou er hij er bijna een hele bos uittrekken. Dat ging Joop toch iets te ver en heeft hij toch maar even ingegrepen. En dan krijg je, oh Pietje, dat mag niet hoor. Pffff soms....... Maar goed, uiteindelijk werd het droog en konden we na 1 cache te hebben gepakt weer op huis aan. Wel flink door fietsen want de regen zou weer terug komen samen met zijn maatje onweer. Die hoorde we al op kousenvoeten aankomen en die wilde we toch niet tegenkomen tijdens het fietsen. Gelukkig hebben we het gered en zitten we nu lekker binnen te luisteren naar het gerommel en het getik van de regen op het dak.

Donderdag 20 mei

Gister hadden we gevraagd of we nog een dagje mochten blijven staan ivm de mooie weersvooruitzichten en dat mocht. Alleen moesten we dan wel verkassen naar een ander plekje. Nou dat was natuurlijk geen probleem. Dus dat moment van verkassen kwam tegen 10 uur aan bod. Het andere plekje is ongeveer 25 meter verder en in een poep en een zucht staan we dan ook weer op onze nieuwe stek. Het zonnetje laat zich van haar beste kant zien dus na nog een bakkie gaan we dan ook op pad. Ik vond een route van bijna 30 km. Lekker door de bossen en wat bleek?? We kwamen ook langs het middelpunt van Nederland. Best grappig.

In 1965 is er een zwerfsteen neergelegd met daarop de inscriptie "Middelpunt van Nederland". Dit punt is berekend door de afstand te nemen tussen de 4 uithoeken van Nederland. Te weten, Rottemmeroog, (NO), St Anna Ter Muiden (ZW), Terschelling (NW) en het Drielandenpunt bij Vaals (ZO). Als je een lijn trekt van NO naar ZW en je doet dat ook van NW naar ZW en vervolgens trek je een loodlijn uit het midden va beide lijnen, dan ligt Lunteren precies op de plek waar die twee loodlijnen elkaar kruisen. Lunteren ligt dus even ver van Rottemmeroog als van St. Anna Ter Muiden en even ver van Terschelling als van het Drielandenpunt. Zo leer je toch maar weer op een doordeweekse donderdag. En nu.... op naar Ede. De route voert ons verder door de bossen rond Lunteren en Ede en brengt ons op leuke plekjes. We hadden voor alle zekerheid wel een jasje aan en dat was geen verkeerde keuze. De wind was toch wel fris en zo tussen de bomen was het zonnetje af en toe verdwenen. Eenmaal in Ede was de zon al in een nevel gehuld dus echt lunchen op een terras zoals we hadden gehoopt werd het niet. Maar even een rosétje op het leuke terrasje met een snackje ging nog wel. We kregen gelijk een voorstelling van "hoe klappen we onze nieuwe parasol". Deze stonden nl uitgeklapt toen we aankwamen maar dat maakt het gelijk donker op het terras en op onze verzoek werd er dan ook 1 weer ingeklapt. Konden ze dus gelijk oefenen. Na deze happening even langs mnr. Appie voor nog wat boodschapjes en weer terug richting Camping. De zon was nu helemaal vertrokken en bij aankomst voelde we zelfs nog wat spetters. De temperatuur was ook weer gedaald dus dan maar binnen koffie drinken.

Tineke En Stoffel

Foto s staan goed hoor, hier wel tenminste haha , en weer leuk !!!
We kijken uit naar de volgende mail , altijd leuk om jullie te volgen !!
Fijne vakantie en als we op de route liggen , je weet het he , altijd hartelijk welkom !!!

Marijke

Wat is dit weer gezellig meekijken. Mooie foto’s die netjes staan zoals het moet. Dat koppie van dat koebeest is een mooie kiek en de laatste foto van de “brandende” lucht is een plaatje. Geniet lekker verder. Vandaag (woe) gaat een super dag worden. Althans dat zeggen de geleerden?. Mijn balkonnetje is al in gereedheid gebracht.

Marijke

Ha ha, Valkenswaard tja dat is wel een heel bijzondere plek uit het verleden! Ik begrijp best dat het moeilijk was uit die bijzondere plaats te komen om de weg weer te vervolgen. (-;

Tineke En Stoffel

Weer heerlijk zitten lezen van je komische mail .
Vooral het stukje over de lieve varkens , maarrrrr hun vlees is erg lekker, ahhh!!
En nee wij zijn geen vegetariërs haha

Marijke

Ik lees dat jullie iets meer regen hebben dan hier. Jammer. Toch valt het best wel mee lijkt me. Wat leuk dat jullie ook onverwachte dingen tegen zijn gekomen. Hier begon het vanmiddag wat harder te waaien. Vanmorgen was het nog heerlijk maar in de loop van de middag werd het helaas minder. We wachten maar af hoe het er morgen voor staat. Alvast een fijn weekend ??

Tineke En Stoffel

Weer ff lekker lezen bij de koffie , heerlijk !
En als ik het goed begrepen heb komt er familie naar jullie toe om de Pinkster samen door te brengen , ik hoop voor jullie dat het weer een beetje beter gaat worden .
Veel plezier nog , want ik dacht dat de vakantie er bijna op zit .