Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Toch nog even eruit

Zaterdag 7 november

De voorspellingen waren goed dus tja wat doe je dan? Je pakt je huis op en gaat even tijdelijk ergens anders wonen. Eerst nog even met Leo een bakkie gedaan en toen op pad. We zouden eerst naar Appelscha gaan maar op FB kwam ik deze Camperplaats tegen dus toen maar het plan gewijzigd en richting Zwarte Haan gereden. Dit is een buurtschap in de gemeente Waadhoeke en ligt in Friesland. Het ligt bij de Waddenzee en valt formeel onder het dorp St. Annaparochie.

De Camperplaats is op 3 minuten lopen van de dijk en een zeer geliefde plaats voor dagtoeristen. Helemaal met het mooie weer dat we dit weekend hadden. Het was behoorlijk druk op de weg naar de dijk toe en op de dijk zelf.

Toen we ons zaterdag hadden geïnstalleerd hebben we eerst even een bakkie genomen en zijn we op de fiets gestapt. We hebben eerst een groot stuk langs de dijk gereden. Deze ingeeft een heel ander uitzicht dan bij ons en is eigenlijk wel saai te noemen.

Het enige wat je ziet is asfalt (dijk) en slik (water bij ons). Je ziet geen boten voorbij gaan, geen golven alleen saai klei. Maar het was wel heerlijk om te fietsen. Geen wind maar wel heel veel zon. Af en toe passeerde we wandelaars. Het opvallende hier is dat bijna iedereen gedag zegt. Iedereen is gewoon super vriendelijk. Echt zo leuk!!
Toen we de dijk een beetje zat waren zijn we maar een stuk de polders in gereden. Het was niet echt druk met auto’s en het is er super weids. Eigenlijk hadden we nog wel een stuk verder willen rijden maar de accu’s van de fiets waren niet helemaal vol toen we vertrokken en doordat hetbtoch wel fris was raakte ze sneller leeg dan we gewend waren. Maar goed. We hadden er toch al weer 25 km op zitten dus dan maar richting CP. Tijd voor een bakkie koffie en daarna maar richting dijk gelopen om te kijken of we een mooie zonsondergang konden vast leggen.
Dit is aardig gelukt alleen niet zoals bij ons boven het water. Dat heb je als je je in het noorden bevindt en niet in het westen. ‘s Avonds lekker tv zitten kijken.

Zondag 8 november

Natuurlijk eerst lekker uitgeslapen om daarna maar het gebruikelijke ritueel te volgen. Thee, broodje, koffie. Ondertussen liep het tegen 11 uur en was het tijd om maar eens op pad te gaan. Deze keer een Knooppunten route gevolgd. Althans voor een deel. We begonnen met de dijk maar dan in tegengestelde richting van gister.

Deze was nog saaier. Maar goed. Maakt niet uit. We werden vermaakt door roofvogels die we regelmatig op de afraster paaltjes zagen zitten maar die niet fotogeniek waren. Althans, dat vonden ze zelf. Steeds vlogen ze weg voor we ze knap op de foto konden zetten. Zo jammer, maar ook wel weer heel leuk.
De route hebben we her en der afgesneden maar uiteindelijk werd het toch nog 40 km. Over ventwegen, gewone wegen en hele smalle weggetjes waar het soms lastig was om tijdens het passeren de 1,5 meter aan te houden.
Maar al met al hebben we ons best gedaan.

Eenmaal “thuis” was het daar behoorlijk druk geworden. Ze hadden zelfs de auto’s op de camperplaatsen geparkeerd. Gelijk maar de fietsen in de garage gezet en nog maar even de dijk opgelopen. Het was echt super druk en volgend iemand die ik tegen een ander hoorde praten was dat eigenlijk nooit zo. Maar het zal wel met het mooie weer te maken hebben gehad. Aan het eind van de middag zijn we nog even terug gelopen voor de zonsondergang en hebben we op de terug weg bij het restaurant dat bij de CP hoort, of andersom, maar een gluhwijnje gescoord. Helaas was deze niet warm dus dan maar thuis nog even in een pannetje warm gemaakt.

Stoffel en Tineke

Dan volgende keer , als ze dan tenminste weer open zijn , naar Appelscha .
Daar hebben wij zo heerlijk gefietst door het bos en over de heide !
Maar aan de foto s te zien hebben jullie het toch wel leuk gehad .
Op naar de volgende korte vakantie !

Marijke

Wat een mooie foto's jongens. die roofvogel is helemaal top.
De zon in de leeglopende zee is ook prachtig vooral met die zwerm vogels er voor langs.
We treffen het nog steeds met het weer!
Tot de volgende rit aar weer.