Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Even een weekendje Aalten

Vrijdag 24 juli

Dit weekend gingen we op familie bezoek. Even een gezellig weekendje doorbrengen met Coos en Monique en dat terwijl we kamperen.
Dus vrijdag om 12 uur Joop opgehaald, spullen in de auto en gaan met die banaan, euh camper.

Het eerste stukje ging zeer voorspoedig. Tom gaf aan via Amsterdam maar voor we bij Den Oever waren veranderde hij van mening en werd het via Friesland omdat de A8 was afgesloten. Nou en dan weet je het wel. Mooi weer en Friesland, dat betekend wachten voor de sluizen aan beide kanten van de Afsluitdijk. En normaal is het aan de overkant van de dijk best rustig maar volgens ons had heel Nederland zich daar verenigd want het was loei druk. Van Den Helder tot Aalten zouden we in ruim genomen 3 uur doen, nououou, maar er in dit geval maar 4,5 uur van. Maar uiteindelijk kwamen we toch aan op een leuke SVR camping.

Niet groot maar wel heel gezellig. Gezellig bij gepraat onder het genot van een wijntje en na het eten een kaartje gelegd.

Zaterdag 25 juli

Op ons gemak wakker geworden en genoten van de rust op de camping en in het zonnetje gezeten met een bakkie koffie. Helaas liet de zon zo rond 12 uur verstek gaan en kregen we nattigheid over ons heen. We zijn geen bikkels dus een rondje fietsen was er niet bij. Omdat we wat last hadden van de wind besloten we om het windscherm dat we hadden gekocht maar eens uit te proberen. Het scherm stond heel snel maar viel best een beetje tegen. Het was heel laag en was misschien leuk voor op het strand maar voor windscherm op de camping stelde het niet veel voor.

Tja en nu. Bij Coos en Monique zagen we een scherm die aan de luifel was bevestigd en dat zag er niet verkeerd uit. Obelink was dicht bij dus 1 en 1 is 2. Met zijn 4-tjes naar Obelink dus. De parkeerplaatsen waren bijna allemaal bezet wat in hield loeidruk. Nu moeten jullie weten dat Obelink een grote snoepwinkel voor kampeerders is en ook onwijs groot. Nou, volgens mij hebben we een record gevestigd want we waren in een kwartier weer buiten met!! een windscherm.
Daarna nog even naar de supermarkt voor wat boodschappen en wat lekkers voor morgen bij de koffie.
Tijdens het koken heeft Joop het scherm opgehangen en het resultaat was er wel naar. Heerlijk uit de wind buiten eten. Zalig.
Omdat we toch niets te doen hadden hebben we daarna zitten kaarten bij Coos en Monique.

Zondag 26 juli

Eerst maar eens wakker worden in het zonnetje. Koppie thee, koppie koffie, wat een genot. Daarna op pad naar de familie want ons zwager viert vandaag zijn 60ste verjaardag. En wat een mazzel, in 5 stappen waren we gearriveerd. Wel eigen stoel meenemen, dat dan weer wel. Toch handig als je met je familie op de camping staat.
Omdat de taart behoorlijk machtig was besloten we om het er weer af te fietsen en gingen we op pad om een knooppunten route te gaan rijden.
Coos had een leuke route ergens gezien dus huppekee, op pad. Het was wel een beetje oneerlijk verdeeld want wij hebben een elektrische fiets terwijl zij nog bikkels zijn en fietsen zonder ondersteuning. Maar een kwestie van aanpassen en dan gaat het helemaal goed. Onze eerste stop was een soort van schuur waar het zelf bediening was.

Je kon er koffie, thee en fris kopen en ook lagen er aardappels en waren er diverse jammetjes te koop die werden gemaakt op een zorgboerderij.
Na een bakkie dus weer verder om te genieten van het landschap.
Zitten we daarna op een zeer leuke plek in Kotten bij het Keltisch koffiehuis, wordt Coos gebeld door de camping. Er was een onweersklap geweest en daar was Olaf, de hond, heel erg van geschrokken en die had dus de caravan deur open gekregen en was in paniek de camping op gerend en daarna aan zijn stutten getrokken. En tja, dan moet je dus een behoorlijk eind fietsen voor je weer bij de camping bent.
Joop en Coos waren vooruit gegaan en wij volgde in een iets rustiger tempo. Eenmaal op de camping was er van de mannen geen spoor maar het bleek dat die in de buurt aan het rond fietsen waren omdat er van Olaf geen spoor was. Dus wij ook maar wat rondfietsen en ondertussen roepen maar geen Olaf.
Eenmaal weer op de camping kwam Olaf gelukkig toch uit zichzelf terug en kwam er aan dit avontuur een goed einde. Wel "leuk" dat dan zo'n hele camping mee leeft en iedereen heel blij is dat hondlief weer veilig en wel gearriveerd is.
's Avonds met zijn viertjes gezellig buiten pannenkoeken gegeten.

Maandag 27 juli

En toen was het weekend weer voorbij. Eerst lekker lekker genoten van de rust op de camping daar we voor ons doen best vroeg wakker waren. Heerlijk. Omdat we zagen hoe onze buren aan het bakken waren op hun Cadac (soort van gasbrander waar je ook op kan bbq-en) besloten we maar om als afsluiting een broodje gebakken ei te nemen. Njom njom.

Na de opruim sessie afscheid genomen van Monique en Coos en richting Spakenburg gereden om onze fietsen daar voor een servicebeurt achter te laten. Vrijdag halen we ze weer op als we richting Belt Schutsloot gaan voor een weekendje op een eigen NCC terrein.
Het wordt mooi weer en ze zeggen dat daar bootjes zijn dus misschien kunnen we een stukje zeilen.

Marijke

Ach die arme hond. Wat zal dat beessie zijn geschrokken. Voortaan maar een hangslot op de deur van de caravan zetten.
Was wel een originele manier om de verjaardag van Coos te vieren.En Ik lees dat het weer een gezellig weekend is geweest. Heerlijk en voor komend weekend ziet het er weer super uit dus alvast een top weekend hoor. Ik denk dat jullie nieuwe windscherm in de garage kan blijven
Groetjes.