Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Weekendje Brielle

Vrijdag 12 juni

Vandaag was het wel weer eens om naar Brielle te gaan. We wilde op zieken bezoek bij moeders en het is altijd fijn om dat met een leuk weekend te combineren. Dus alles in de auto en op naar de stalling om daar de spullen uit de auto over te laden in de camper en hup op weg. Om 12 uur vertrokken we en om half 3 rolde we de camping op. De camping is van de NCC en het is een heerlijk terrein. Het ligt onder de rook van Pernis maar daar merk je helemaal niets van. Af en toe hoor je eens een boot die door het kanaal heen vaart maar voor de rest is het heerlijk stil. Eenmaal de camper aan de stekker was het tijd voor een bakkie. Daarna even naar het pontje om te kijken hoe laat morgen de eerste mogelijkheid was.

Bij het pontje zit ook een terras dus hup zitten. Helaas was er geen rosé maar een bakkie is natuurlijk ook altijd lekker. Daarna naar de camper om daar in het zonnetje te genieten van, nu toch, een rosétje.
Lekker buiten kunnen eten om daarna onder de luifel te luisteren naar het getikkel van de regen en gerommel van het onweer.

Zaterdag 13 juni

Voor ons doen was het vroeg opstaan om verder wakker te worden in het zonnetje. Na de thee werd het tijd om naar de pont te gaan om over te steken naar Brielle. Vandaar uit moesten we een half uurtje lopen naar de bus die vlak na onze aankomst bij de halte ook arriveerde. Deze bus bracht ons naar het metro station in Spijkenisse alwaar we de metro namen richting Zuidplein in Rotterdam.

Daar we nog heel veel tijd over hadden liepen we dus op ons gemak door dit winkelcentrum. Dit is heel groot en heel gezellig. Door de winkelpaden was wel een middellijn gespannen zodat iedereen keuring dezelfde kant op liep. Als er al eens 1 tegen de stroom in liep kon je zien dat het per ongeluk was en niet moedwillig.
Na het rondje winkelcentrum gingen we op zoek naar de bus voor het laatste stuk richting ziekenhuis. Daar kwam we om 12 uur aan en de bezoektijd begon dus pas!!! om 2 uur. Niet geschoten is altijd mis dus hup naar de receptie om te vragen of het misschien mogelijk was om eerder bij moeders te kunnen komen. Zielig verhaal opgehangen, we kwamen uit Den Helder en met het openbaar vervoer. Niet gelogen want we kwamen uit Den Helder en met het openbaar vervoer. Wel niet op 1 dag maar dat hoefde zij niet te weten. Maar helaas, de receptioniste probeerde het nog wel voor ons maar ze waren op de afdeling onverbiddelijk. Dan maar op zoek naar de koffie, dachten we. Ja daggg, in het weekend is alles dicht. Zelfs de koffie apparaten doen het in het weekend niet. Op de afdeling wel maar ja, dan moet je daar eerst kunnen komen. Wat een ballentent.
Maar goed, de receptioniste was echt een lieverd want zij zorgde dus voor de koffie. Daarna maar de zon opgezocht en plaats genomen op een bankje. Maar ja, 2 uur wachten is wel heulllll lang. Maar eindelijk.... het was kwart voor 2. Joop dacht, nu zal ik toch wel naar binnen mogen dus ik ga maar eens die kant op. Nou niet iets he. 2 uur was 2 uur en geen minuut eerder. Ze waren helaas ng wel met haar bezig dus ook daar moest hij nog even op wachten.
Eenmaal klaar mocht ze in de rolstoel mee naar buiten en dat vond ze heel fijn. Even een stukje gelopen en daarna lekker in het zonnetje gezeten. Helaas konden we niet te lang blijven want we moesten met de OV weer terug om te zorgen dat we om 6 uur weer bij het pontje waren voor de overtocht. Eenmaal op de camping nog tot 's avonds laat buiten kunnen zitten.

Zondag 14 juni

Eerst lekker gezeten in het zonnetje en rond 12 uur gingen we op de fiets richting pontje. Ik had een leuke knooppunten route uitgezocht dus na ons boottochtje zijn we op ons gemak richting Coos en Monique gepeddeld. Door een onverwachtse omweg kwamen we daar later aan dan verwacht maar was het niet minder gezellig. Elly en Leon waren er ook en ook Theo en Marieke waren na hun ziekenbezoek aan moeders aanwezig. We hebben dus lekker zitten kletsen en lekker zitten eten. Daarna weer naar de camping en daar nog lekker gezeten.

Maandag 15 juni

Het weekend zit er weer op. Dus op ons gemak alles in gereedheid gebracht voor vertrek. Voor we echt vertrokken nog even in de zon gezeten met een bakkie thee en ondertussen kijken hoe er hard gewerkt wordt door de beheerder. Niets is leuker dan dat.

Marijke

Tja, strenge regels overal maar jammer is het wel.Maar .... moeders zal heel blij zijn geweest met jullie bezoek.
En ....... verder lekker genieten is wel lekker.
Wat is het daar leuk hé?