Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Lekker dicht bij huis en toch er even helemaal uit.

Vrijdag 8 mei.

Omdat we dit weekend toch niet zo ver gingen heeft Joop eerst tot 3 uur gewerkt. Alles stond al klaar dus toen hij thuis kwam ging alles de auto in en hup, richting stalling. Daar was het alleen een kwestie van uit de auto in de camper en gaan.
Op richting Middenmeer. Aangezien jullie allen weten waar dat ligt is het dan ook te begrijpen dat we voor half 5 alweer aan de koffie zaten voor onze Campie.
Het is een vrij nieuwe Camperplaats helemaal tussen de tulpenvelden. Dus als deze in bloei staan is het een pracht gezicht. Helaas voor ons waren de velden al gekopt maar goed. Dat mag de pret niet drukken.

We werden door Truus welkom geheten en kregen, omdat we geen gebruik konden maken van de sanitaire voorzieningen, korting dus dat was helemaal leuk. Daar kunnen de plekken waar we eind van de maand heen gaan nog een voorbeeld aan nemen. Ga het tegen die tijd toch even bij ze ter overdenking geven.

Zaterdag 9 mei.

Wat is het toch heerlijk wakker worden als je vanuit je bed kijkt naar een prachtige blauwe lucht en de schaduw van de bomen tegen het wandje heen en weer ziet gaan. Voor ons doen op zaterdag er bijtijds uit, ten slotte is het mooi weer. Terwijl de waterkoker aanstaat gauw stoeltjes en tafeltje naar buiten, thee in de glazen en hup, zitten!!

En dan kijken hoe de buren langzamerhand ook wakker worden en uit hun privé hotelkamers komen. Zo helemaal top. Omdat we er echt een lui weekend van wilde maken zonder maar iets te doen zijn we lekker lui bijna de hele dag op het terrein gebleven. Een beetje rommelen in de camper. Weer wat dingen beter neer gezet zodat je het tijdens het rijden niet zou horen schuiven en wat dingetjes uitgedacht hoe het verbeterd kan worden. Later op de fiets nog even zonnebrand gehaald in Middenmeer. Binnen 8 minuten ben je daar dus dat is een wassen neus.
Later op de middag kreeg ik nog een rondleiding over het bedrijf omdat ik daar heel brutaal om gevraagd had. Jaren gewerkt tussen de bollen dus ik was nieuwsgierig hoe het bij hen allemaal ging. Alles was opgeruimd maar door de uitleg bij de machines kon ik mij er wel een voorstelling van maken. Gelijk weer een uitnodiging gekregen om in de pel-tijd langs te komen als we zin hebben en nog een keer in de winter want dan kon ze meer laten zien omdat het dan voor een groot deel in werking is.
Later in de middag werden we nog getrakteerd op een wedstrijdje jeu de boules. 1 van de camperaars was aan het oefenen en we zagen dat hij dat zeker niet voor het eerst deed. Een mevrouw die op visite was bij haar vriend wilde graag mee doen en het bleek dat zij deze sport ook behoorlijk onder de knie had. Dus het was leuk om er naar te kijken. Net als in Frankrijk maar dan anders.

Zondag 10 mei.

Het zonnetje scheen nog heerlijk maar op de radio werd al gedreigt met code geel. Voor nu nog even niets aan de hand behalve dat er wel iets meer wind was gekomen. Maar voorlopig konden we onze thee nog wel buiten in het zonnetje nuttigen.

Terwijl we aan het wakker worden waren zagen we dat de meeste mede camperaars de boel in gereedheid tot vertrek aan het maken waren. Je voelde als het ware het weer omslaan. Wat meer wind, temperatuur al wat lager, het was gedaan met het mooie weer. Na het bakkie koffie/thee zijn wij ook vertrokken. Het was weer een heerlijk weekend geweest. Volgende weekend even niets en dan..... vakantie!!! En iets langer dan een weekendje. ;-)

Tineke En Stoffel

Ziet er prachtig uit daar ,moeten we ook maar eens heen !