Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Weekendje Haarlem

vrijdag 30 augustus

Omdat we toch niets te doen hadden en omdat mijn laptop naar de dokter moest besloten we het noodzakelijke met het aangename te combineren. En dus togen we in de middag richting Haarlem. De camping waar we gingen staan was Camping de Liede. Het is een camping met een aantal stacaravans. Het merendeel van deze caravans hebben best leuke voortuintjes. Daarnaast stonden ook een aantal tourcaravans die het gewoon gebruiken als vaste standplaats. En dan waren er ook campers die 1 of 2 nachten bleven staan en trekker tentjes. Kortom, een gemêleerd gezelschap. Het sanitair was netjes en ze hadden ook een leuk restaurant met een kleine kaart en betaalbaar. Het terras aan het water en zicht op dalende vliegtuigen.

Toen we aankwamen kregen we plekje aangewezen dat niet verkeerd was maar wel even een dingetje was om de wagen te parkeren. Maar na een aantal keren steken stonden we toch. Waterslang aansluiten, electra aankoppelen, stoelen naar buiten, rosétje ingeschonken en we zaten.
In eerste instantie bij ons gewoon voor de deur en later bij de buurvrouw (die er niet was) voor haar schuurtje. Heerlijk. We hadden niet heel veel last van de aankomende en vertrekkende vliegtuigen dus dat scheelde alweer. Na het eten nog even een rondje over de camping gelopen en tja, dan weet je waar we waren geëindigd he. Bij de bar, zo verrassend.

Zaterdag 31 augustus

Eerst maar eens uitgeslapen. Daarna het ritueel van kop thee, broodje, eitje, bakkie koffie en..... op pad. Op de fiets eerst langs de pc repair om te zorgen dat mijn laptop weer verwend werd met een nieuwe harde schijf. Ze zouden er goed op passen en als we hem vanmiddag kwamen halen zou het helemaal weer in orde zijn.
Daarna richting binnenstad van Haarlem. De Grote Markt was gauw gevonden en de fietsen in de buurt aan elkaar gekoppeld zodat ze veilig stonden. Er was op het plein een markt dus eerst daar maar eens op ons gemak overheen gewandeld. Heerlijk, eindelijk weer eens een grote markt. Super leuk om overheen te dwalen.

Daarna door de straatjes gedwaald. In 1 van de straatjes kwamen we een leuk koffie tentje tegen en daar zijn we dus maar even gaan zitten voor een lekker bakkie. Het is maar goed dat deze zaak niet bij ons in de stad staat. Zou niet goed voor de lijn en de portemonnee zijn. Heel veel soorten koffie en vele met slagroom. Zo lekker.
Na deze verwennerij zijn we nog even verder gelopen en hebben we nog even langs het kanaal naar de bootjes zitten kijken. Volgende keer maar Joop zijn vaarbewijs mee nemen zodat we ook een keer een bootje kunnen huren.
Voor we weer verder gingen even een terrasje opgezocht voor een rosé. Aan al het goede komt een eind dus ook aan ons dagje Haarlem.
Op de fiets nog maar even bij Ikea langs gegaan. Best grappig als je bedenkt dat je dit normaal gesproken altijd met de auto doet. Deze keer recht op ons doel afgelopen ipv ronddwalen langs alles wat je eigenlijk niet nodig hebt. We willen in de slaapkamer van Sharon een grote kast hebben dus die vandaag samen gesteld en morgen gaan we hem halen.
Tijdens het bestellen kregen we bericht van de pc dokter dus nadat we klaar waren bij Ikea konden we gelijk door naar Vista Repair.
Vandaar uit via Spaarnwoude weer terug naar de camping. Daar was de buurvrouw ook gearriveerd en hebben we nog even mee gesproken.
Later zijn we bij het restaurant gaan eten. Eerst in de zon op het terras. We waren net op tijd want het was zo rustig dat als we later waren gekomen de eigenaar de boel had gesloten. Na ons kwam er een groep van 8 dames en die maakte lawaai voor 20. Maar wel heel gezellig. Helaas kwamen later druppels en werd een parasol opgezet. Dit zorgde er voor dat wij in ieder geval droog konden eten. Later kwam er echter de wind bij en besloten we om toch maar binnen te gaan zitten. Wel bij de schuifpui die open kon blijven staan dus dat was wel lekker.
Algauw raakte we aan de praat met een engelse dame die zich samen met haar man prima vermaakte met het rond toeren door NL met hun camper.

Zondag 1 september

Na ons uitslaap momentje en het gebruikelijke ontbijt was het nog even afwassen, toilet legen en natuurlijk betalen. Daarna richting Ikea. Daar deden we niet zo heel lang over, na 10 minuten stonden we alweer op de parkeerplaats.
Nog even een rondje er door heen en toen op naar het magazijn. We hadden gister natuurlijk al een lijst gekregen van alle onderdelen die we nodig hebben voor de kast en in welke stelling we deze konden vinden.
Daarna afrekenen en op naar de camper en nu maar kijken of we alles een beetje knap er in konden krijgen.
Nou, het was wat passen en meten maar uit eindelijk hadden we alles erin.

Dus karretje weer naar de verzamelplaats en ..... hee, wat een bekende auto met een eveneens bekend nummerbord. Nou zeg, zie ik daar de auto van Theo en Marieke. Bijna een familie reünie bij de Ikea. Jammer, gemiste kans. Dan maar met een volle camper richting Den Helder. We zijn al te zwaar zonder al deze spullen er in dus je kan dan wel bedenken dat we nu helemaal de sjaak zijn als we aangehouden zouden worden voor controle.
Maar goed, uiteindelijk toch thuis gekomen. Gelukkig was daar onze aller Leo die geholpen heeft met uitladen.
Voorlopig heeft Joop weer een klusje te klaren.

Het was weer een leuk weekend. Volgende trip is naar Brielle op 13 september.

Tineke En Stoffel

Zo n camper is ook multifunctioneel he !!!
Maar weer veel gezien en meegemaakt , altijd leuk en vooral om te lezen !
Liefs van ons uit het verre Limburg haha

Marijke

Wat is Haarlem een leuke stad hé? Wij zijn er ook al diverse keren geweest, zelfs, heel lang geleden met de boot. We lagen toen in de haven van ?????? en lopend naar de stad gegaan een oude bekenden bezocht
Daar was het zo gezellig dat we meteen maar zijn blijven slapen.
Toch handig zo'n grote camper. Net een vrachtwagen zo. hihi.
Joop krijgt het er maar druk mee. klussen in huis, klussen bij de baas en in het weekend klussen achter het stuur.
Geniet lekker en tot het volgende verhaal.