Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Feestje met de Hermandad.

Zaterdag 3 augustus.

Vandaag hebben we onze goudenkoets voor 1 nachtje van stal gehaald. We hebben een feestje met de biljartclub bij de marinewatersport. En ja, we hebben de mogelijkheid dus maken we er gebruik van. Gebeld met iemand van het bestuur van de watersport en gevraagd of we op de parkeerplaats mogen overnachten. Geen probleem. Voor een bijdrage van 4,50 mogen we de camper neer zetten en gebruik maken van het toilet. Dus helemaal top.

Om 3 uur begonnen de eerste een beetje binnen te komen. We waren een beetje strategisch gaan zitten omdat de meeste niet wisten waar het precies was. Dus als ze ons zagen zitten wisten ze zeker dat ze goed zaten. De beheerster Ann had ons voor het pand gepland zodat mee kon genieten van de gezelligheid. En op het terras zaten we heerlijk beschut tegen de wind. Helaas hadden we wel wat parasols nodig want het begon toch een ietwat te spitteren. Maar ach, we hadden het naar ons zin. Het vlees van de slager was heerlijk en heel divers. Het schijnt dat hij ook bij Deka in Hippolytushoef levert. Jammer dat het net te ver weg is om af en toe even langs te gaan om boodschappen te doen. Rond een uur of 9 ging bijna iedereen naar huis. Met de laatste nog wat gedronken en toen was iedereen weg. Nog even staan praten met Ann en zijn wij wel 50 meter verder bij de camper gaan zitten. Poeh poeh, wat een afstand. De zon was al prachtig aan het ondergaan en de wind was helemaal weg dus het was heerlijk om buiten te zitten.

Zondag 4 augustus

Omdat we de wc niet in gebruik hadden genomen en we om half 8 toch even moesten liepen we gezellig richt toiletgebouw. Ann was al driftig aan de schoonmaak en bood ons al heel enthousiast een bakkie koffie aan. Nououou, dat was toch iets te vroeg. We wilde nog even terug ons mandje in. Misschien als we dat niet hadden gedaan was het volgende niet gebeurd.

Ze had een pracht van een Perzische kat mee, rood met wit, heerlijk wollig, zacht en lief. Tjsatsja genaamd. Deze was een beetje aan het scharrelen voor het gebouw en helaas, de hond van de buren verderop was ook aan het rondlopen op het terrein. Waarschijnlijk zinde hij op wraak want een paar dagen eerder had Tjsatsja hem een tik verkocht. Nu greep hij haar en liet dus niet meer los. Ann heeft staan schreeuwen en gillen en uiteindelijk hond een schop verkocht waardoor ze dus samen in de plomp kwamen en de hond haar los liet. Ze schoot weg en heeft zich toch wel een hele tijd verstopt gehouden. Uiteindelijk kwam ze uit de berging geslopen, heel nat, heel schichtig en heel zielig hoopje narigheid. Ann heeft haar al pratend naar binnen gekregen en toen we binnen kwamen om af te rekenen zat ze op de vensterbank alles wat er gebeurde registrerend. Absoluut niet zoals ze de vorige dag was. Zo sneu.

We gaan nog een keer terug en hopelijk is ze dan weer wat vrijer. Maar goed, wij zijn richting stalling gereden. Wel de koffie visite gemist want Leo had bedacht om als verrassing langs te komen maar toen waren we alweer richting huis. Het was een leuk en gezellig weekend en ook nu weer hebben we genoten van onze mini vakantie.

Foto’s volgen.