Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Een weekendje lekker dichtbij

Vrijdag 26 juli
In Alkmaar was dit weekend de Victorie Sail. Dan kan je 2 dingen doen, met de trein een dagje heen gaan of met de camper en dan er meteen maar weer een gezellig weekendje van maken.
Nou, de keuze was niet heel moeilijk en helemaal niet als het zulk heerlijk weer is. Dus om half 2 spullen in de auto en op naar de stalling om daar van voertuig te ruilen. Vanaf daar reden we richting Heerhugowaard om 3 kwartier later te stoppen bij een leuke CamperPlaats (CP) genoemd Jachthaven Broekhorn.

Het is een CP met 6 plekken waarvan er 2 uitzicht op het water hebben. Het wordt gerund door diverse vrijwilligers en dit weekend was het de beurt aan Jos en Mieke. Een heel gezellig stel die alles prima voor elkaar hadden. We hadden de mazzel dat vrienden van hen er ook met de camper stonden, Jan en Hennie genaamd. Vooral Jan was een vrolijke noot. Best aanwezig maar op een hele leuke manier. Hij neemt iedereen graag in de maling maar helpt een ieder waar hij maar kan.
Nadat we de camper hadden neer gezet en even hadden gezeten hebben we de fietsen gepakt en zijn we op ons gemak Broek op Langedijk gaan verkennen. Dit is een leuk dorp met hele mooie huizen. Nog even langs de Broekerveiling geweest maar helaas, ze waren uitverkocht. Dus geen bod uit kunnen brengen. ;-)
Nog even in het winkelcentrum geweest maar alles was al gesloten op de Vomar na. Dus hier maar even wat boodschapjes gedaan en weer op weg gegaan naar de CP.

Zaterdag 27 juli
Eerst maar even lekker uitgeslapen. Perslotte is het doordeweeks half 6 dat de wekker roept dus in de weekenden vind ik dat ik dat wel verdien. Daarna buiten genoten van een lekker bakkie thee en een broodje. Na een bakkie koffie zijn we op de fiets gestapt.
Via het water en de molens richting Alkmaar.

Best leuk om dat te doen, normaal zie ik het vanuit de trein en nu rij ik er zelf.
In Alkmaar was het lekker druk. Allemaal oude historische schepen. In het park waren er spelletjes voor de kinderen uitgezet en wat kraampjes waar je leuke dingetjes kon kopen. We hebben dan ook heerlijk door het oude deel van Alkmaar gelopen waar we normaal gesproken alleen maar komen als het Kaeskoppenstad is.

We kregen nu dus weer een heel ander beeld van dit deel van Alkmaar.
Natuurlijk zijn we gestrand op het Waagplein waar we ons met de leukste hobby die er maar bestaat hebben bezig gehouden..... mensen kijken. Zo leuk.
Daarna weer op de fiets gestapt en weer richting de CP. Daar zat het jolige 4-tal gezellig te wijnen en zijn we er maar bij gaan zitten.
Het plan was om ergens uit eten te gaan maar het was zo gezellie dat het uiteindelijk de chinees is geworden wat door Mieke werd gehaald. De rest van de avond hebben we gezellig pratend met zijn allen doorgebracht.

Zondag 28 juli
Vandaag maar iets vroeger uit ons mandje gegaan want we moesten bijtijds ons plekje vrij maken. Toen we om half 10 aan de thee zaten kwamen de eerste campers alweer kijken of er al een plekje vrij was. Maar zo ver waren we nog niet met zijn allen. Ook waren de meeste plekken gereserveerd dus werden ze door Mieke doorverwezen naar een andere Camperplaats.
Na een hartelijk "tot ziens" zijn we uit eindelijk rond 11 uur op huis aangegaan.

Tineke En Stoffel

Leuk he een stad met andere ogen bekijken , dat hebben wij op camperplaats Willemsoord hahaha

Marijke

Dat hebben we in een vorig leven ook gedaan maar dan met de boot. Zo leuk om te doen.
We hebben toen bij het politiebureau gelegen, dus op een veilige plek.
Alkmaar is zo leuk om door te lopen vooral de oude stad en er zijn id. erg gezellige terrasjes.