Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Paaskamp met de NCC

Donderdag 18 april

Eindelijk was het dan 4 uur. PC afsluiten en op naar de trein. Gelukkig geen vertraging dus keurig op tijd was ik in Den Helder. Eenmaal thuis gauw al het etenswaar in de koeltas. Joop had alle andere dingen al in de camper gestopt dus de koeltas was het laatste dingetje dat nog in de camper moest komen. Nou, dat was niet zo heel moeilijk dus om half 5 waren we op weg.
Het ging allemaal heel voorspoedig en voor we het wisten waren we er al. Theo had onze plek met zijn auto bezet gehouden dus kwamen we gezellig met zijn 3tjes bij elkaar te staan. Ilja en Simon, Theo zonder Marieke (per slot moet iemand het verdienen) en wij.
Eerst even inschrijven, een soepie gegeten en daarna naar de tv zaal om te gaan genieten van een nieuwe Passion. Er was helaas niet zo heel veel belangstelling voor het gezamenlijk kijken maar gelukkig ging de zaal toch open zodat we het op een groot tv scherm konden zien.
Na afloop nog even bij elkaar gezeten bij ons in de camper en toen was het toch tijd om te gaan slapen.

Vrijdag 19 april

Vandaag was het de dag om naar de Yakult fabriek te gaan.
Omdat we niet allemaal tegelijk konden waren we in 2 groepen verdeeld. Theo ging met Simon in de ochtend en wij gingen met Ilja in de middag.
Terwijl Theo en Simon dus de geheimen van de Yakult kregen voorgeschoteld gingen wij met Ilja en Collin boodschappen doen. Er moest nog wat vlees gekocht worden want morgen hadden we een bbq.
Bij de acción vonden we een kunststof ladenkastje dus dat scheelde weer klussen voor Joop. Hij zou eerst 1 zelf maken maar ja, dat gewicht he. Het blijft een dingetje. Dit zal dus aanmerkelijk schelen.
Na het boodschappen gebeuren maar weer terug richting de camping waar het tijd was voor een broodje.
Theo en Simon arriveerde daarna vrij snel en kon de oppas van Collin overgedragen worden aan paps. Wij konden daarna vertrekken in de wagen van Elly en Leon die ook die kant op gingen.

De Yakult fabriek staat net buiten Almere en is de enige fabriek in Europa. We werden ontvangen met een kopje koffie of thee en kregen daarna een PowerPoint presentatie en de dame die alles vertelde deed dat zeer treffend. Ze wist ons zeer te boeien.
Hierna mochten we een flesje proeven en kregen daarna een rondleiding door de gangen van de fabriek.
ivm de hygiene mochten we niet de hallen in maar zo door de ramen was het ook prima te zien. Best leuk om het een keer gezien te hebben. Als presentje kregen we allemaal een koeltasje gevuld met 3 smaken Yakultjes voor 3 weken.
Eenmaal weer op de camping was het tijd voor een rosétje in de zon.
Na het eten nog maar een keer na de tent om Mark nog even aan te melden. Hij zou zondag een nachtje logeren dus er moest nog even gemeld worden dat er nog een persoon extra zou komen voor het paasontbijt.
Daarna was het tijd voor happy hour. Gezellig kletsen onder het genot van een hapje en een drankje.

Zaterdag 20 april

Na een lekker nachtje is het altijd fijn om heerlijk in de zon wakker te kunnen worden met een kopje thee en een broodje. We hadden ons ingeschreven voor een kijkje bij het Stoomgemaal dus na de opening waar ook nog even de paashaas liet zien dat hij best wist wat kinderen lekker vinden (chocolade eitjes) gingen we met zijn 6-en op pad. Ilja ging met Collin naar de knutselclub dus die was ook weer onder de pannen.
Het stoomgemaal was niet zo heel ver dus na een minuutje of 20 konden we alweer uitstappen.

Het gemaal was best interessant maar Elly en ik vonden het na een tijdje wel best. We hebben het niet zo op het technische en de zon was veel te aanlokkelijk. Dus een kop koffie en een bankje in de zon en je hoorde ons niet meer.
Nadat de mannen ook klaar waren met ontdekken gingen we weer op huis aan. Tijd voor een broodje.
Daarna was het tijd voor een cursusje "hoe fotografeer je op een knappe manier tulpen". Gastspreker: Leon Koppenol.

Geintje hoor. Leon kan alleen onwijze goed fotograferen en ging met alle plezier met mij op pad om wat tips en trucks te leren. Joop ging voor de gezelligheid mee dus dat werd een genoegelijk uurtje.
's Avonds was het tijd voor de bbq. 2 koppels kwamen er ook bij zitten dus hadden we een leuk clubje om een leuke en gezellige maaltijd te nuttigen. Collin vermaakte zich opperbest met de zoon van een ander koppel dus dat scheelde ook weer.

Zondag 21 april. 1ste Paasdag.

Wederom scheen de zon, wat een straf, not. Na het ontbijt konden we ons melden in de tent waar een Cospelkoor ons ging vermaken. Nou, dat deden ze zeker. Wat konden ze zingen zeg. Schitterend.

Na dit gebeuren kwam niet veel later Mark de camping opgereden. Het was ondertussen lekker warm geworden en wat krijg je als een kleine hummel water pistolen heeft gekregen van pappa en ook Mark er nog 1 bij zich heeft? Juist, een watergevecht.
Gelukkig hadden ze voor het grootste deel alleen aandacht voor elkaar en was het dus veilig zitten en kijken.
Later zijn Joop en ik toch nog maar even een stukje gaan fietsen want die hadden we toch niet voor niets mee. Dus, richting Zeewolde.
Het was 1ste paasdag dus het was uitgestorven. Toch fijn om te zien dat dit niet alleen in Den Helder is. Via de dijk weer terug en dan rijd je ook langs het strand van de randmeren en laten ze daar nou net een leuk tentje neer hebben gezet. Dus ja, dan is het natuurlijk tijd voor een tussenstop.
Daarna weer door want we hadden toch visite. Gelukkig vermaakt Mark zich altijd prima bij Ilja en Simon en kan hij heel goed Collin bezig houden.
Het was wel op tijd eten want de kleine man was behoorlijk moe gespeeld en moest toch vroeg naar bed. Na het eten nog even een wandeling en daarna op naar de zaal want er moest gebingoot worden. Althans Mark en Ilja gingen dat doen. Nouja wat doe je dan?
Je kan toekijken of toch ook maar mee doen. Dus dat laatste werd het dan ook maar. Tussen de ronde's door was er ook karaoke.
Gelukkig hebben we een zoon die overal voor in is, dus toen iemand hem uitdaagde stond hij dus al gauw op het podium. En dit dus tot
2x toe.

Maandag 22 april. 2de Paasdag.

Alweer de laatste dag. Dit begon met een gezellig paasontbijt met zijn allen in de grote tent. Het was heel gezellig en goed verzorgt. Daarna was het toch tijd om op te gaan ruimen. Wij hadden er niet zo heel veel haast mee want we wilde pas tegen een uur of 4 gaan vertrekken.
Maar de rest van de familie wilde toch wel meteen na de sluiting van 12 uur gaan rijden. (Best leuk om dit te bekijken terwijl wij zelf al voor het grootste gedeelte klaar waren). Uiteindelijk is het prima gelukt en zijn Ilja en Simon samen met Theo van het terrein afgereden.
Theo richting stalling want de caravan blijft deze week nog op Zeewolde staan en Ilja en Simon richting huis.
Wij hebben daarna nog op ons gemak een broodje gegeten en zijn nog even een rondje gaan fietsen. Helaas, voor ons kwam toen toch echt het moment om naar huis te gaan.
Nog even het laatste afwasje, in het zonnetje, dat dan weer wel. Echt heerlijk.

Het was weer een super weekend en weet je, al dit soort weekendjes zijn eigenlijk kleine vakanties. Dus ons hoor je niet klagen.
Volgende week wordt het een hele week genieten. Dan gaan we richting Calais.

Tineke En Stoffel

Heerlijk hoor ! En de volgende vakantie staat al weer gepland !!!

Marijke

Weer met plezier het verhaal zitten lezen. Ik ben benieuwd of de yakult jullie goed gaat bevallen hihi. Mamma had het ook altijd. Wel leuk om in zo'n fabriek te mogen rondkijken. Je wordt er altijd weer wijzer van. Leuk dat Mark het ook zo leuk heeft gehad. Waterbaletten zijn altijd heel leuk om naar te kijken als je zelf maar in een oppertje zit om droog te blijven. Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.