Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Beugelweekend met de NCC

Donderdag 4 april.

Yesssss, we mogen weer. Gister onze goudenkoets gehaald en alvast de nodige dingen binnen gelegd. Vandaag nog even mogen werken en toen om 4 uur Joop voor de deur stond gauw naar binnen en op pad. De reis ging voor vandaag naar Werkhoven. Een rit die prima te doen was. We hadden maar een paar vertragingen en om 6 uur reden we dan ook de CP “Aan het dorp” op. https://www.aanhetdorp.nl/ Inderdaad hier stonden we 2 weken geleden ook al. Het is nu veel rustiger. Er staan maar 2 campers dus dat is even een verschilletje met vorige keer. We worden hartelijk ontvangen door Kees en Anneke en dat geeft toch een heel fijn gevoel. Net alsof jij diegene bent waar ze op aan het wachten waren. Ik had ook een pak Helderse koekjes van Dunselman mee en dat vonden ze een heel leuk. Nadat we de extra camperplek hadden bewonderd gingen we water laden en maar eens beginnen met het eten. Dit had ik gister al gekookt dus ik hoefde het alleen maar op te warmen. Ik ben voor het gemak hè.
Daarna even afwassen en nu lekker relax tv kijken. Morgen na de koffie op naar Schijndel waar we samen met Theo en Marieke de kamperwinkel de Wit onveilig gaan maken.

Vrijdag 5 april

Wat is het toch heerlijk om wakker te worden van de vogeltjes. Thuis horen we alleen maar de duifjes dus dan is dit weer een heel ander geluid. Het gordijntje iets open gemaakt en nog even in de opkomende zonnestralen blijven liggen. Daarna op ons gemakje het ontbijt gemaakt en daarna aangeschoven aan de koffie bij Anneke en Kees. Het was even iets anders dan 2 weken terug. Toen waren we met een flink aantal terwijl we nu met zijn 4tjes waren. Wel leuk want nu was er ook gelegenheid om wat meer van elkaar te weten te komen. Na de koffie was het instappen en op naar Schijndel. Daar is een hele grote kampeerwinkel en daar gingen we kijken of we wat leuks konden vinden. We reden om 11 uur het terrein op en Theo en Marieke volgde al heel gauw na ons.
Karretje gehaald en gaan met die banaan. Je wordt als je daar loopt heel hebberig, zoveel leuke spullen maar helaas, niet het plastic servies wat ik wilde hebben. Rond half 1 even een broodje/salade waarna we begonnen met het tweede deel van de rondreis door de winkel. Daarna nog even de gasfles ruilen in de zaak die aan de overkant zit en daarna op naar de camping.

Daar stond het ontvangst comitee op ons te wachten en kregen we ons plekje toebedeeld. Heel toevallig dat we naast Theo en Marieke kwamen te staan. Natuurlijk heel gezellig. Alles weer op zijn plek gezet en toen met koffie en wat lekker aangeschoven bij de familie. Daarna maar besloten om nog wat caches te scoren. Lekker in beweging zijn is natuurlijk altijd goed. Na een uurtje wandelen waren we weer teug en ging ieder zijn kant op om even te eten en om half 8 was het tijd voor de opening. Dit was heel gezellig en hier kregen we ook te horen wie ons team maatje morgen is tijdens het beugelen. Na een gezellig uurtje kletsen zijn we naar huis gegaan en lekker naar de voice gekeken.

Zaterdag 6 april

Wat is het toch fijn om door de vogeltjes gewekt te worden. Daar kan ik heel erg van genieten. Maarrrrr, het klokje gaf aan dat we er uit moesten dus hup, uit de veren en aktie. Je kon lopend en met de auto naar het beugel gebeuren en wij kozen voor de benenwagen. Konden we onderweg nog 2 caches scoren.

Om 10 ging het feest beginnen. Eerst even een kleine uitleg voor de nieuwelingen.

Wat is beugelen eigenlijk.
" Beugelen is een volkssport waarbij een zware bol met een houten schop of sleger in beweging gebracht wordt. Het is de bedoeling om de bol door de ring in het midden van de baan te laten rollen. Deze sport wordt beoefend in Belgisch en Nederlands Limburg en Noord-Brabant. De sport vereist geen specifieke krachttraining. Tactisch spelinzicht en spelvaardigheid zijn de belangrijkste criteria. Het spel kan gespeeld worden door jong en oud en door mannen en vrouwen".

En daarna begon het. Ik had gelijk de aftrap met mijn maatje Fred en op de andere baan mocht Marieke beginnen met haar maatje. Het is een spel wat wel een beetje tactisch gespeeld kan worden maar het is ook gewoon heel leuk. Na Marieke en mijn persoontje moesten Joop en Theo en de broers mochten zelfs tegen elkaar dus dat was best grappig om te zien. Tussen de middag was er een lunch met lekkere broodjes en daarna ging het spel verder tot 4 uur. Daarna kwamen de finales. Op Marieke na hadden we alle 3 een finale plaats. Helaas werden we geen van 3-en een winnaar maar het leverde wel weer een extra spelletje op.

Daarna begonnen we weer aan de terugtocht en konden we op het terrein nog even genieten van een wijntje in de zon voor we naar de tent gingen voor een lekker maaltje Chinees. Nog even lekker zitten kletsen met 1 van de organisators en daarna zijn we bij Theo en Marieke in de caravan een potje canasta gaan spelen. Helaas werden de dames dik ingemaakt door de heren maar het was wel leuk.

Zondag 7 april.

Ja,ja, alweer 31 jaar getrouwd. Waar blijft de tijd. Maar goed, eerst even lekker uitgeslapen en eenmaal wakker zagen we dat de zon ook al wakker was. Straks weer aan de wandel met zijn allen. Wel gezellig hoor. En na de wandeling was er een lekker bakkie soep. Het was heerlijke weer dus deze hebben we buiten genuttigd. Na de soep was de afsluiting en werd de poedelprijs samen met de 2 beste teams bekend gemaakt. Ook de uitslag van de puzzel werd verteld. Daarna was er de sluiting waarna een ieder weer op huis kon gaan. Het was nog steeds heerlijk weer dus wij zijn nog even gebleven. Je kan per slot van rekening nog lang genoeg in de auto zitten. Dus uiteindelijk was het half 4 toen we maar eens in de wagen zijn gestapt. Het was weer een heel leuk weekend.