Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Garantiebeurt weekend.

Donderdag 21 maart.

Vandaag was het weer tijd voor een lekker weekendje weg. Het was alweer een tijdje geleden dat we er op uit waren geweest. Dus hup, eerst werken tot half 2 en eenmaal in Den Helder had Joop het meeste al in de camper gezet en konden we op weg.

Om half 6 rolde we op de Nuuverstee naar binnen. Water laden, koppelen aan stroom en klaar. Op voor een bakkie koffie. Daarna was het natuurlijk tijd voor een rood wijntje. Geen nieuwtje natuurlijk.  Hapje eten en lekker relax de avond door gebracht.

Vrijdag 22 maart.

We werden wakker in een hele kleine wereld. Er was aardig wat mist maar eenmaal op weg was dat best te rijden. We moesten vroeg weg omdat we tussen 9 en half 10 bij de garage moesten zijn voor de garantie beurt. We werden in Coevorden hartelijk onthaald dus dat was heel leuk. Joop liep even met de monteur de puntjes na en daarna de fietsen uit de garage en op naar het centrum. Eerst even bij Bakker Bart eenbroodje en een lekker bakkie thee om warm te worden.  Want het was best wat frisjes. Maar toen we weer buiten kwamen was het zonnetje al voorzichtig de boel aan het verkennen.

We zijn op ons gemakje door het centrum gelopen en kwamen een VVV tegen. Daar hebben we wat folders gehaald en aan de hand van een route kaart hebben we de vestewandeling gedaan.

Best leuk om te doen. Het werd al warmer dus aan het eind van het rondje hebben we ons zelf maar getrakteerd op een terrasje. Daarna bij Bakker Bart een lekker broodje gehaald en deze op ons gemakje in het park opgegeten. Zo leuk dat picknicken.

Daarna een beetje de boel verkend en toen maar eens kijken hoe het met ons tweede huis was. Nou, die was klaar. Dus fietsen er in, afscheid genomen en hup naar Werkhoven. Een leuke Camperplaats in de buurt van Utrecht want morgen gaan we naar de Camperexpo in Utrecht.

We kwamen tegen 5 uur aan en zagen dat de CP al behoorlijk vol was. We hadden gelukkig gereserveerd dus hadden een plekje maar na ons kwamen er nog een paar en dat werd al wat moeilijk. De eigenaar is niet goed in nee zeggen en dus wordt er gepast en gemeten om toch iedereen een plekje te geven. Kortom, het is dus best vol en we staan hutje mutje. Nouja, morgen zijn we toch op pad dus dan hebben we er geen last van. Nog even in de ondergaande zon gezeten met een wijntje en een leuk gesprek gehad met medestaanders.

Nu een hapje eten en morgen op de fiets naar Houten.

Zaterdag 23 maart

Vandaag gingen we dus naar Houten. Het weer was helaas niet zo lekker als gister. Eigenlijk helemaal niet lekker. Het was grijs en koud. Maar wij zijn bikkels dus hup, op de fiets en gaan. Halverwege bedachten we dat het jammer was dat we vergeten waren om onze handschoenen mee te nemen want onze handen werden toch wel heel erg koud. Gelukkig was het niet heel ver en konden we op de beurs onze handen warmen aan een lekker warm koppie thee.

Op de beurs stonden weer prachtige wagens

. Groot, klein, nieuw,jong gebruikt en ook camperbusjes waren aanwezig. Ook de ACSI, ANWB en de NKC stonden er met een stand. Het er al vroeg lekker druk. Nadat we een rondje hadden gemaakt zij  we neergestreken voor een broodje kroket. Daarna nog een rondje en toen maar weer eens op huis aan.

We kwamen langs het winkelcentrum van Holten dus daar maar even gestopt om de boel te verkennen. Het is best leuk en het winkelcentrum is ook best groot en bijna alle winkels waren bezet. Dat kan niet elke stad zeggen. Gister in Coevorden was het winkelcentrum aardig leeg. Best jammer.

Daarna weer verder op pad naar de camperplaats (CP). Daar waren al een paar campers vertrokken dus er was weer wat ruimte te bespeuren. Nouou, niet lang hoor. Er kwam een aardig grote jongen aan en de eigenaar van de CP (Kees) wilde geen nee verkopen. Dus werd er aan de eigenaresse van een busje gevraagd om op een andere plek te gaan staan zodat de camper op hun plaats kon gaan staan. Dit wilde ze wel maar dan moest een auto even wieberen. Deze stond nl in de weg. Uiteindelijk stond iedereen op zijn plek. Het was wel leuk om te zien gebeuren, net of je bij een sluis staat maar dan anders. We hebben daarna nog maar even de fiets gepakt om een verkennend rondje te rijden door het dorp, deze keer met handschoenen. Het zonnetje begon een beetje door de wolken heen te prikken maar helaas heeft hij het toch niet gewonnen. Nu maar lekker tv kijken.

Zondag 24 maart

Vandaag alweer de laatste dag van een weekendje de hort op. Niet al te laat op want er moest opgeruimd worden en om 10 uur was het koffie tijd met zelfgemaakte appeltaart. Deze was zelf gemaakt door de CP beheerder Kees. Had hij gister tussen alle bedrijven door toch maar mooi gemaakt.

We moesten allemaal onze eigen koffie mok meenemen en een bordje met vork. Langzaam kwam een ieder die er nog was binnen druppelen. Best gezellig zo want zo spreek je je mede camper genoten ook nog eens. En je doet dan ook nog leuke en handige tips op. Na de koffie dan nog maar het laatste afwasje en weer naar huis. Het was weer een gezellig weekend.