Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Toch maar voorzichtig proberen.

Vrijdag 1 mei

Omdat het binnen zitten toch wel heel vervelend werd hadden we besloten dat het toch maar weer eens tijd werd om op pad te gaan. Ik had al een berichtje naar de CP eigenaar gestuurd of er een plekje voor ons vrij was en daar was positief op geantwoord. In deze tijd op de bonnefooi weg gaan vind ik toch wel een dingetje en doe ik dus ook maar niet.
Om 1 uur reden we dan ook weg van onze stallingsplek, op weg naar Erica.
Na een relaxte rit kwamen we om half 4 uur aan. Meteen maar water laden en een plekje zoeken. Bij de receptie werd aangegeven dat we dat gelijk konden doen omdat ze er niet altijd waren. Kompas op de telefoon erbij gepakt en een leuke plek uitgekozen. Deze moest het zijn. Hier zou de middag zon ons heerlijk verwarmen. Nououou……. niet dus. Kompas had ons duidelijk niet naar de juiste plek verwezen. Maar goed, we stonden. In het midden van het terrein stonden 3 bankjes dus we gingen daar maar de zon op zoeken. Dat vonden meerdere camperaars dus voor we het wisten stonden en zaten we gezellig met een wijntje/biertje bij elkaar met in acht neming van de RIVM regels.

Intussen waren we er ook achter gekomen dat we niet echt op een goede plek stonden voor wat betreft de zon. We stonden zowat de gehele dag in de schaduw en als ware zonaanbidders was dat niet de bedoeling. Dus maar één oplossing, verkassen.

Zaterdag 2 mei.

We werden gewekt door een gezellig getik op het dak. De beloofde regen viel gestaag naar beneden. Tja, wat doe je dan? Je draait je nog maar eens een keertje om en slaapt nog maar een uurtje verder. Zo rond 10 uur vonden we het toch tijd om er maar eens uit te gaan. Het zou toch niet de hele dag regenen?
Kopje thee, broodje, kopje koffie en nou ja zeg, zie ik nu een zonnetje?? Jaaaahhhh, warempel. Het is hem echt. Dus hup, op de fiets richting Erica. Even kijken waar de supermarkt is, je weet maar nooit en daarna gewoon lekker een beetje in het wilde weg rond fietsen.
Eenmaal terug even bij de COOP nog een boodschapje doen. We zagen dat ze ook een fietsenmaker hadden dus maar even kijken voor een houder voor de mobiel. Zo kunnen we makkelijker een knooppunten fietsroute rijden. Deze meneer was ook heel lief om de houder op mijn stuur te monteren dus dat was helemaal top.
Daarna terug op honk om even een bakkie te nemen en een beetje te eten. Omdat de middag nog lang genoeg was zijn we nog maar even naar Klazinaveen gefietst omdat ons was verteld dat dit ook een leuk plaatsje was. En inderdaad, daar was niets van gelogen. Het is een leuk plaatsje met een ruim opgezette markt.
Eenmaal weer terug was er ondertussen een Concorde het terrein opgereden. En voor degene die het niet weten, een Concorde is een camper met het formaat van een touringcar. Dus gewoon heulllll groot. Hij had ook wat moeite gehad om naar binnen te rijden. De dag hebben we ook weer bij de kampvuur kuil afgesloten.

Zondag 3 mei

Deze keer geen regen die ons wekte maar de zon en de vogeltjes. Om 9 uur was het dan klaar en was het tijd om met thee in de zon wakker te worden. Euhhhh toch niet. Nog even de schaduw overwinnen. Maar uiteindelijk stond de zon weer op de kampvuurkuil dus daar dan maar de koffie genuttigd. Ondertussen hadden we wel al een paar mede camperaars uitgezwaaid.
Na een tijdje lekker gekletst te hebben met de buurtjes zijn we op pad gegaan en hebben we een knooppunten rondje gefietst.

Bij terug komst zagen we dat er weer wat campers bij gekomen waren. Deze keer van beschaafder formaat. ;-)
De kampvuurkuil is echt een ontmoetingsplek bij uitstek want ook zij vonden het een leuke plek om te zitten en ja, dan schuift iedereen gewoon aan en worden er ervaringen uitgewisseld. Toch jammer dat de vuurmaker nog steeds niet aan het werk is gegaan.

Maandag 4 mei

Natuurlijk hebben we eerst uitgeslapen. Het is per slot van rekening vakantie. De zon scheen wel aardig maar de wolken en die wind. Pffff, zo jammer. Dus na het 2de bakkie koffie vonden we het toch wel tijd om een stukste gaan fietsen. Deze keer naar Burgerveen. Officieel was het een route van 72 km maar ten eerste houden onze accu’s dat niet vol maar onze billen en rug toch wel niet. Gelukgewenst kun je via de app zien waar je af kunt steken dus dat scheelt heel wat kilometers. Ergens aan het eind kwamen we ook nog een terras tegen dat open was.

Echt zo leuk!!! We hadden het bordje al zien staan maar je weet, alles is dicht. Zie je gewoon dat het een zelf bedingenszaakje is en dat ze gewoon open zijn. Het was een boerderij waarvan een deel open gemaakt was en waar dus een Senseo stond en een waterkoker . Verder was er nog een goed gevulde koelkast aanwezig met wat fris, bier en rozé. In een kast stonden koffiekopjes, wijnglazen en limonade glazen. Tevens was er een prijslijst zodat je wist wat alles koste.

Zelfs koekjes voor bij de koffie en de thee waren aanwezig. Later kwamen er nog 2 wielrenners die bekend waren met dit plekje en die vertelde dat dit al jaren bestond. Het hele jaar door. Geweldig. Eenmaal op de CP zijn we neergestreken in de zon en later bij de kampvuurkuil om de dag door te spreken. Super leuk.

Dindsdag 5 mei

Voor wat vandaag betreft niet echt heel spannend. Gewoon lekker relaxt alles opgeruimd en naar huis getuft.
Het was weer heerlijk om te doen.

Tineke En Stoffel

Joh als we dit lezen begint het toch wel weer te kriebelen hoor !
Maar we wachten toch nog maar even , want als we weer de hort op gaan willen we gelijk naar Den Helder , en natuurlijk naar de kinderen .
Nog maar even wachten dus en ach we amuseren ons hier ook Dus moet gaan lukken .
Nu wachten we nog op jullie foto s , altijd weer leuk om te zien waar jullie geweest zijn .
Geniet , weer even werken waarschijnlijk en tot de volgende mail !
Liefs van ons !

Matijke

Wat fijn dat de start van het "na de coronatijdperk" zo goed is begonnen.
Lekker genieten in eigen land noem je dat. Toppie. Maar pas op, voorzichtigheid blijft geboden.Hopelijk krijgen we meer van dit soort
zonnige tijden in Nederland. Dan is Den Helder zelfs mooi!.