Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Als Corona roet in het eten gooit.

Vrijdag 13 maart

Eigenlijk zouden we vandaag vertrekken richting Sevenum voor het Sing Challange evenement. Vorig jaar hadden we hier heel erg van genoten en we hadden er dan ook weer veel zin in.
Helaas werd dit evenement afgeblazen ivm Corona dus tja, dan moet (nou ja, moet) je wat anders hé. Nu was het geen moeilijke keuze hoor. We gingen nu dus maar samen met Theo en Marieke richting Rockanje. Onderweg even een kleine stop bij Moeders gemaakt. We waren toch in de buurt.
Na een bakkie en praatje vervolgden we onze weg en kwamen tegen 3 uur aan op de camping. Theo en Marieke waren er al dus we konden gelijk aanschuiven voor een bakkie koffie. Altijd handig om de troepen alvast vooruit te sturen.
Het weer zag er goed uit dus maar even de benen strekken en even een paar caches op pikken.

Oke, het werd er maar 1 omdat het toch begon te regen maar goed, het was er toch weer 1 bij.
Thuis gekomen was het tijd voor een wijntje en daarna etenstijd.
's Avonds gezellig met zijn 4-tjes naar de voice gekeken bij ons in de camper.

Zaterdag 14 maart.

Eerst even lekker uitgeslapen per slot van rekening is het weekend.
Daarna koppie thee, ontbijtje en even de nieuwe elektrische vouwfietsen uitproberen. Nou, ze rijden erg lekker dus dat is geen miskoop. Helemaal happy.
De koffie daarna was bij de buren zodat we meteen konden bespreken wat we deze dag gingen doen. Marieke had thuis al een cache route uitgezocht hier in de buurt en het zonnetje liet zich van zijn beste kant zien. Dus heel erg moeilijk was het niet om te bepalen wat we gingen doen. Het was een stukje hier vandaan dus met de auto richting Breede water.

Dit is best een leuk gebied en heel gevarieerd. Het ene moment loop je tussen de bomen en het andere moment in de duinen en weer visa versa. Omdat het hier waarschijnlijk ook aardig geregend had liepen we op sommige stukken wel aardig in de modder te stampen. We probeerden er wel omheen te lopen maar soms lukte dat gewoon niet. Ach ja, wat maakt het uit. Als je maar lol heb.
Halverwege kwamen we dus bij het Breede water aan. Dit is een grote water waar het wemelt van de diverse watervogels.
Daarna werden we door een omheind stuk natuurgebied geleid waar een heel stel schotse hooglanders aan het grazen waren.
Ze waren waarschijnlijk zo gewend aan mensen dat ze helemaal geen aandacht voor ons hadden en gewoon door gingen met grazen.
Zo zijn we dus al wandelend en een heel rondje rond de Breede water gelopen en kwamen we 7 kilometer verder weer bij de auto aan.
Daarna in Rockanje nog even een lekker bakkie verwenkoffie genomen als beloning voor onze inspanning. Voor zover je wandelen in een heerlijke zonnetje als inspanning ziet.
In Rockanje ook nog even 2 cache oppikkertjes gezocht en toen maar weer naar de camping.

Vanavond kaarten bij Theo en Marieke.

Zondag 15 maart

Helaas was het vandaag niet zo zonnig als gister maar ach, het was in ieder geval droog. Na de koffie dus maar wederom richting
het natuur gebied alleen nu parkeerde we de wagen op een ander plekje. Ook hier was er een leuke route uitgezet om te cachen.
De naam van deze cache was Gammo's Untergang. En hoewel de titel dramatisch klinkt valt het allemaal wel mee. Untergang is vernoemd naar de oude Duitse bunkers die we tegenkwamen op onze wandeling door dit prachtige gebied (Het Waterbos) en het strand.

De bunkers waren destijds de eerste verdediging tegen de Engelse vliegtuigen die het vasteland van Nederland naderden. In de duinen van Oostvoorne was een belangrijk strategisch Duits radarcommandocentrum gevestigd genaamd 'Biber'. Eenmaal per jaar kan de Biberbunker op afspraak worden bezocht. Dus ook weer een reden voor ons om een keer terug te komen naar dit prachtige gebied.
Helaas hebben we ergens in de route een aanwijzing gemist waardoor we de cache niet hebben gevonden maar we hebben wel heelijk gelopen. Op het strand hebben we echt mega veel Kitesurfers gezien. En dat is iets wat je bij ons op het strand niet zo veel tegen komt. De surfers op zich natuurlijk wel maar in deze hoeveelheid?? Dat dan weer niet. Weer een leuke ervaring.
Na dit rondje nog even een bakkie koffie gehaald bij het restaurant waar we gister ook waren neer gestreken. En omdat de middag nog jong was hebben we er nog maar een paar caches aan vast geplakt zodat we nog even lekker bezig waren.
Daarna toch maar weer richting camping en daar zagen dat we gezelschap hadden gekregen van nog 2 andere campers. Het was toch nog lekker druk geworden op ons veldje.

Na het eten en de afwas 's avonds nog even gezellig bij elkaar gezeten en een kaartje gelegd.

Maandag 16 maart

Aan alle het goede komt een eind en ook aan dit heerlijke maar toch wel gekke weekend. En met gek bedoel ik alle hectiek om het corona virus. Voor ons gevoel zaten we op een soort niemandsland en gaan we vandaag weer de echte wereld in. We hebben diverse foto's voorbij zien komen van lege schappen bij diverse winkels en nu gaan we naar huis om het met eigen ogen te zien.
Eerst nog maar even koffie en afscheid nemen van Theo en Marieke die nog tot donderdag of vrijdag blijven staan, afhankelijk van het weer en de berichten die zullen volgen.
Rond 1 uur vertrekken we in een heerlijk zonnetje op weg naar huis. Voor de verandering over een zeer rustige weg waar weinig verkeer is en redelijk veel mensen zich houden aan de 100 km.
Afwachten maar of we komend weekend weer samen kunnen komen op een camping in de buurt van Alkmaar.

Stoffel en Tineke

Zo zie je maar , onverwachts iets ondernemen kan ook erg leuk zijn !!
Geniet nog ff lekker van de rest van het weekend .
Liefs uit een ook zonnig Arcen

marijke

Tja, wat een rare wereld is het nu.
Afwachten wanneer er weer een echt weekend voor jullie wordt georganiseerd.
Maar dit weekend neemt niemand jullie meer af en fijn dat jullie weer hebben genoten.