Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

NCC op zijn Frans

Vrijdag 21 februari.Vandaag weer de datum voor het vertrek van een, zeer waarschijnlijk, leuk weekend. Er stond wel mega veel wind dus dat was nog wel even een dingetje maar om 1 uur was het toch tijd om te vertrekken. Eerst alle spullen in de auto en richting stalling om van daar uit alles over te laden in de camper en richting Zeewolde te rijden. Van de wind hadden we eigenlijk alleen last op het tussen stuk op de A7 tussen Den Oever en Hoorn. Voor de rest hadden we hem lekker in de kont dus we gingen als een speer.
Eenmaal op het NCC terrein in Zeewolde werden we gedirigeerd naar een plek wat lekker stevig was. Er stond al een camper en wij pasten daar prima achter.
Even alles aansluiten en toen was het tijd om een bakkie te halen bij Theo en Marieke die met de caravan vlakbij ons stonden. Daarna even eten en om half 8 was het dan tijd voor de opening. Daarna was het tijd voor de wedstrijd "stinkt jou kaas beter dan de mijne". Ik geloof dat wij binnen ons groepje wel hadden gewonnen. De kaas stonk door het doosje heen. Dit allemaal natuurlijk wel in Franse stijl dus met Pinopet en Bretonse streep.

Na dit gebeuren weer richting camper en nog even lekker genieten van de Voice. Altijd lekker, vooral met het geluid van de regen op het dak.

Zaterdag 22 februari
Eigenlijk een betrekkelijk rustig dagje. We konden heelijk uitslapen wat een genot is als je het buiten hoort waaien en (nog steeds) hoort regenen. Maar om half 10 besloten we om er toch maar uit te gaan. Je moet per slot toch iets aan je dag hebben. Een aantal waren richting Zeewolde gegaan maar wij vonden het gewoon lekker in de camper en hebben na het ontbijt gezellig een bakkie met Theo en Marieke gedaan. We hoefde ons pas om 2 uur te melden voor de Franse Les dus hadden tijd zat.
De Franse les kregen we van Coco Plumeau of eigenlijk van de buurvrouw van haar. Gespeeld door Annet die overal voor te lijmen is. Zij deed het heel leuk en leerde ons de do's en don't. En dat op geheel eigen wijze.
Deze les werd gevolgd door een lesje wijnproeverij. De eigenaar van de Mitra uit Zeewolde was bereid gevonden om dit te doen en had een paar best lekkere wijnen mee genomen die uit de Langedoc kwamen.

Kortom, het was een hele gezellige middag.
Tegen half 7 konden we aanschuiven aan een gezamenlijke maaltijd die bereid was door Hans en Vera. Een heerlijke boeuf bourguignon vooraf gegaan door een heerlijke salade met als afsluiting een ijsje met slagroom.
Dit werd gevolgd door een gezellige avond met easy listing muziek met afwisselend nederlandse en franse liedjes.

Zondag 23 februari
Voor je het weet is de laatste dag dan alweer aangebroken. De regen kwam met bakken naar beneden maar de wind was aan het begin van de ochtend redelijk. Jammer dat deze langzamerhand weer al sterker werd. Theo en Marieke namen het zekere voor het onzekere en waren voor half 9 al vertrokken. Omdat een camper iets meer kan hebben dan een caravan bleven wij tot de sluiting.
De wandeling die voor deze ochtend gepland stond was maar van het programma verwijderd en daardoor kregen we een vervroegd kop koffie/thee met een lekker stukje vlaai erbij. Daarna kwam natuurlijk de sluiting en had Hans nog het heugelijke feit dat degene die niet wilde gaan rijden voor 1 nacht gratis konden blijven. En voor degene die weg moesten maar dit niet met de caravan wilde doen mochten de caravan laten staan tot uiterlijk zaterdag en dat voor nul komma nul euro.

Een goed besluit want je hebt er niets aan als je later hoort dat je mede NCC-ers in de problemen zijn gekomen door het slechte weer.  Uiteindelijk zijn wij via Amsterdam thuis gekomen. Hopelijk is het over 3 weken beter weer. Dan hebben we een ritje richting Sevenum voor de boeg.