Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Cie Carabosse

Zaterdag 1 februari.

Vandaag was echt een dag van gaan we wel, gaan we niet. De weersverwachting was in de aanloop naar vandaag niet echt denderend geweest maar voor zover het er nu uitzag zou het in de loop van de dag opklaren. Nou goed, eerst maar uitslapen en een bakkie koffie en dan gingen we het wel zien.
Het kriebelde vanmorgen best wel dus tegen 11 uur dachten we, ach wat maakt het uit, we gaan en we zien wel wat het weer gaat doen. Dusssss, spullen gepakt, broodje en salade gemaakt en gaan met die banaan. Bij de stalling de auto omgeruild voor Campy en op weg naar Leeuwarden. Laat nou de zon ook nog eens gaan schijnen, wat een bof. Er waaide wel een stevige wind maar die hadden we in de kont dus al met al was het heerlijk weer om te rijden.

Tegen half 2 rolde we de Camperplaats Leeuwarden op. Er stonden 3 andere wagens dus plek genoeg. We nestelde ons tussen 2 campers zodat we redelijk beschut stonden. Even water tappen en hup aan de koffie en kijken hoe nog 3 andere campers ons gezelschap kwamen houden.
Ondertussen ons broodje en de salade opgeknabbeld en toen wilden we eigenlijk wel richting stad gaan. Maar de bus reed om het uur en hij was net weg dus tja, wat doe je dan. Ach, het zonnetje liet zich nog steeds van haar beste kant zien en het is maar een uurtje lopen, hoppekee, in de benen dus. Voor we vertrokken kwam de beheerster nog even langs om te kijken of alles in orde was en om nog even de tip te geven van Carabosse. We wisten het al maar toch leuk dat ze iedereen nog even langs ging.
Na deze kennismaking op pad en na een heerlijke wandeling kwamen we dan aan in de stad. Het was nog te vroeg om echt de stad in te gaan dus om even bij te trekken een leuk restaurantje in gelopen voor een glaasje rosé.

Om 18.00 uur zou het gaan beginnen maar op FB hadden we al gelezen dat het door de harde wind iets later ging beginnen. Eenmaal op het plein waren de vuurpotten al aangestoken en was het ook behoorlijk druk.

Eerst maar eens over het plein gelopen voor we de route gingen nemen die was uitgezet.

Eenmaal in een straat waar ook kunstwerken van de vuurpotten waren opgebouwd merkte je gewoon dat het warm was. Al dwalend zijn we door het centrum van Leeuwarden gelopen en hebben we genoten van alle vuur kunstwerken.
Tegen half 10 hadden we alles wel gezien en konden we nog net op tijd de bus terug naar de CP pakken waar we nog even tv hebben gekeken alvorens we ons mandje in gingen.

Zondag 2 februari

We werden gewekt door een gestaagd getik op het dak wat inhield dat het regende. Dus eerst nog maar even lekker blijven liggen om daar naar te luisteren. Daarna thee/koffie, alles zeevast zetten en naar huis. Over 2 weken mogen we weer op weg. Ik kan niet wachten.

Marijke

Joh, wat leuk al die vuurtjes, alleen was het wel oppassen geblazen denk ik ivm vonken.
Zelf zat ik Oostvoorne en daar was het zaterdag en zondag gewoon warm tijdens onze wandelingen met de honden. Het feest ter ere van het 120 jarig bestaan van Ruud en Anja was geweldig dus het ritje die kant op was het een goede zet. Zo zie je maar, je denkt zal ik gaan en dat zijn vaak de leukste uitjes.