Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Zwerfkamp met de NCC

Jeeeehhhhhh, het kampeerjaar is weer begonnen. En dat begon op vrijdag 24 januari heel relaxt. We zijn tegenwoordig alle 2 vrij op vrijdag dus dat is wel lekker. Lekker rustig opstarten en dan na de koffie op pad.
Tom tom melde dat we via Amsterdam moesten rijden maar..... eigenwijs als we zijn gaan we gewoon via de Lelydijk.
Om half 2 kwamen we aan op Camping de Paalberg waar we toch niet de eerste waren zoals we eigenlijk een beetje gedacht hadden.
Maar goed, maakt ook niet uit. We kregen een leuk plekje toegewezen aan het eind van het veld zodat we overzicht hadden over alle caravans. Best grappig. Eenmaal op zijn plek was het een kwestie van aansluiten op de electra en daarna aan de koffie.
Omdat het best lekker weer was en we ook even de benen wilde strekken zijn we maar een rondje over de camping gelopen. Deze is best groot en bestaat uit allemaal verschillende veldjes. 1 nieuw veldje voor campers, dan diverse veldjes waar je met je caravan kan staan en ook plekjes waar stacaravans staan en ook chaletjes. De 1 nog mooier dan de ander.
Weer op weg naar het veld kwamen we Elly en Leon tegen en niet ver daarna kwamen ook Theo en Marieke aan gereden. Toen zij eenmaal geïnstalleerd waren kwamen ze bij ons even een bakkie halen. Daarna even eten en toen op naar de opening. Altijd weer leuk om oude bekende te zien en te spreken. Daarna nog even tv kijken en zoet gaan slapen want morgen moeten we bikkelen.

Zaterdag 25 januari

Na lekker uitgeslapen te hebben en natuurlijk broodje en koffie was het om half 11 zover. We gingen beginnen aan de monstertocht van wel 15 km. We liepen al gelijk bijna fout. We hadden een geschreven route en een GPS route. Op het papier stond " loop tot de eerste paddenstoel". Alle zijpaden moesten worden genegeerd. Echter gaf de GPS aan dat we na een aantal meters toch linksaf moesten. Dus we hadden gelijk al een 2 deling in de groep. Achteraf bleek dat we toen we van de camping kwamen we het bospad in hadden gemoeten en wij zijn met zijn allen het zandpad opgegaan. En die liep dus niet naar de paddenstoel en het bospad wel. Maar ach wat maakt het uit. Met de papieren route aangevuld met de GPS kwamen we bij de tussenstop waar we werden verwend met een beker chocomel (al dan niet met rum) en slagroom en een speculaasje. Lekker hoor.
Daarna moesten we weer verder om in het boshuis aan te komen waar een 12 uurtje op ons stond te wachten. Soepje, kroketje en een broodje ham-kaas. Ook niet verkeerd.
Maar dan, is het moeilijk om weer op te starten. We waren natuurlijk al lekker warm gelopen en nog meer door gewarmd tijdens de lunch en dan moet je weer verder. Er moest nog 5 km gelopen worden om weer terug te komen op de camping. Dat was toch wel even een dingetje hoor.
Helemaal als het papiertje en de GPS elkaar tegen gaan spreken. En wat bleek, de GPS was de route van 2019 en het papiertje de route van 2020. Tja, het heet niet voor niets "zwerfkamp". Uiteindelijk zijn we dan toch op de camping aangekomen.

Bij de camping hebben ze ook een zwembad en een heerlijk warm bubbelbad dus om de spieren even te verwennen gingen we maar even poedelen. We hoefde per slot pas om half 7 te eten dus we hadden nog alle tijd.
Van het lopen in de gezonde buitenlucht en het daarna zwemmen in het warme water wordt je wel rozig met als resultaat dat ik later in de stoel die standaar in de relaxstand staat ook zeer relaxt onderzeil ging.
Om half 7 waren we weer paraat om aan te vallen op het stamppotten buffet. We hadden keuze uit zuurkoolstamp, hutspot en boerenkoolstamp. Aangevuld met een stuk worst en speklap. Dat gaat er wel in.
Daarna was het de aftrap voor het blarenbal. Muziekaal bij gestaan door Angelo. We waren een beetje achteraf gaan zitten zodat we evengoed lekker konden kletsen.
Daarna nog even met zijn 6-en een potje Canasta gespeeld bij Elly en Leon in de caravan en toen lekker slapen.

Zondag 26 januari

Vanmorgen werden we gewekt door het getik van de regen. Niet ernstig en het klinkt heerlijk als je nog lekker in je warme mandje ligt.
Om half 10 was het toch maar tijd om er uit te gaan. Na de thee werden we opgehaald door Marieke om nog even een lekker loopje te maken over de hei. Eerst moesten we wel even op de foto bij een test auto. Altijd leuk om figurant te spelen.
Na de wandeling was het tijd om met zijn allen af te sluiten en elkaar weer gedag te zeggen. Tot het volgende kamp, NCC op zijn Frans.

Tineke En Stoffel

Oh wat heerlijk om er weer een weekend uit te zijn , de Paalberg kennen we erg goed !
Dus ook het zwembad , heerlijk water !!
Op maar weer naar het volgende uitje !!!
Liefs van ons .