Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Op bezoek bij Flipje met de NCC

Vrijdag 20 September

Omdat we een hekel aan vervelen hebben was het dit weekend tijd om richting Tiel te gaan. Dit weekend is daar fruitcorso dus leuk om te zien. Althans, daar gaan we vanuit. Zo gezegd, zo gedaan. Na het werken spullen in de auto en op naar de stalling om daar diezelfde spullen weer in onze gouden koets over te laden. Alvorens we richting Tiel gingen reden we eerst nog even naar Winkel om ons deurslotje op te halen. Toch wel handig als je je deur op slot kan doen. En..... er stond een hele leuke camper die de gewenste draagstoelen heeft en een lengte bed. Toch maar eens een babbeltje maken met de eigenaar van de zaak. En wat denken jullie??? Na een beetje handje klap zijn wij over 2 weken in het bezit van een nieuwe camper. Deze heeft 2 draaistoelen, een lengte bed en is weer een beetje jonger. Dus gaan we er in alle fronten op vooruit. Na dit heugelijke feit gingen we verder met onze tocht richting Tiel. In eerste instantie vonden we dat we kekker door konden rijden maar helaas, in de buurt van Utrecht was het toch uit met de pret. Een ongeluk aan onze kant en dusdanig dat de hele A2 richting Den Bosch dicht gezet was. Beetje jammer. Hierdoor liepen we een vertraging op van bijna een uur waardoor we pas tegen half 7 op de camping aankwamen. Gelukkig hadden we een makkelijke plek. Binnen rijden, omkeren en achteruit rijden en staan. Een verharde weg waardoor we geen blokken hoefde neer te zetten. Kwestie van electra aansluiten, wat gieters met water naar binnen gooien en klaar. Net op tijd voor het aanmelden en een bakkie koffie. Tegen half 9 was de officiële opening met bijbehorend hapje en drankje en dat is altijd gezellig. Ook nu kwamen we weer mensen tegen die we nog niet hadden ontmoet en dat is altijd weer leuk voor nieuwe gesprekken. Daarna nog even een spelletje kaart bij Ellie en Leon. Team LeAn heeft gewonnen. Yeeeehhhhhh.

Zaterdag 21 september

Het is best een best vol programma. Om 9 uur kunnen we aanschuiven voor koffie of thee en om half 10 wordt het sein voor vertrek gegeven voor degene die op de fiets richting het fruitteelt bedrijf van Bert den Haan gaan.
Zij die met de auto gaan kunnen iets later gaan dus dat is dan weer een gelukje voor ons.

Eenmaal bij het bedrijf worden we onthaald met een glaasje appelsap die door het bedrijf zelf is gemaakt. Best lekker maar ook vrij zoet. Daarna krijgen we een rondleiding over het bedrijf. Dit bedrijf is voor de verandering niet overgegaan van vader op zoon maar van opa op kleinzoon. Er worden diverse soorten appels en peren geteeld en wordt gerund door ongeveer de hele familie.
Naast Bert zelf zijn ook zijn vader en tante's op bepaalde momenten aanwezig naast een aantal Polen die tijdens het pluk seizoen hun steentje bij dragen. Best interessant wat er allemaal speelt alvorens je appeltje bij je thuis op de fruitschaal ligt.
Na deze rondleiding was het weer tijd om naar de camping te gaan voor een bakkie soep en een lekker broodje hamburger.
Na deze traktatie was het tijd om richting Tiel te gaan om de wagens te gaan bewonderen. Een deel ging lekker op de fiets en de rest ging met de auto. Wij reden gezellig met Ellie en Leon mee.
We hadden gedacht om slim te zijn en op voorhand al tickets te hebben besteld via internet zodat we bij aankomst gewoon door te kunnen lopen en niet in de rij te hoeven staan.
Nouououou, niets was minder waar. Ook met de ticket moesten we gewoon in de rij staan omdat bij de kassa de bandjes werden uitgedeeld waarmee je het terrein kon verlaten en ook weer mee kon binnen komen. Dus voor niets extra reserveringskosten gemaakt. Maar goed, weer een leer momentje dus. Eenmaal binnen de hekken vonden we al gauw een plekje waar we voor ons idee leuke foto's konden maken van de praalwagens die langs gingen komen. We hadden de krukjes mee dus konden op ons gemak wachten wat er ging komen.

Nadat de praalwagens waren gepasseerd zijn we nog even richting de mozaïeken gelopen en langs de foodtrucks die daar ook aanwezig waren.
Daarna weer richting de camping om nog heerlijk te zitten in de zon. Omdat we op een centraalpunt stonden was dat heel leuk omdat we eerst de meeste hebben uitgezwaaid en aan het eind van de middag iedereen weer welkom heetten.
Na het eten zijn we weer terug gegaan richting Tiel om de wagens te gaan bewonderen die verlicht waren. We hadden een prima plek gevonden waar we de wagens in vol ornaat konden bewonderen als ze langs reden.

Na deze happening reden we weer terug en zijn we in de tent beland waar het ook heel gezellig was en waar we ook om 12 uur met een klein gezelschap Joop hebben toegezongen voor zijn verjaardag.

Zondag 22 september

Vandaag konden we gelukkig uitslapen. Ook wel eens lekker. En, ook heel belangrijk was er geen strak programma maar gewoon een "doe maar wat je wilt" dag.
Om half 11 stond de koffie klaar samen met de koeken die wij hadden aangeleverd ter ere van Joop zijn verjaardag. Na de koffie was dan ook de sluiting. Natuurlijk niet zonder Joop te hebben toegezongen. Best leuk om op deze manier weer eens een jaartje ouder te worden.
Na de sluiting hebben we bij ons in de schaduw gezeten en zijn we tegen 12 uur nog even naar Tiel gegaan om gezellig met Elly en Leon nog even een bakkie met wat lekkers te halen.
Eenmaal weer terug op de camping hebben we de camper weer opgeschoond en zijn we op ons gemak weer richting huis gegaan.
Het was weer een super weekend.

Tineke En Stoffel

Wat een prachtige wagens !!
Je moet gewoon goed kijken wat voor fruit ze ervoor hebben gebruikt !!

Marijke

Oh, wat gaaf om te zien! Dat ga ik ook eens bekijken. Dank voor de tip.