Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Familie weekend

Vrijdag 9 augustus

Dit weekend zou in het teken staan van de quality time met de familie. Eerst werken en daarna met de camper weer naar Alkmaar. Daar zouden we bij de Jumbo gaan staan en zou Sharon met haar spullen naar ons toe lopen. En inderdaad. Ze kwam bepakt en bezakt aangelopen. Spullen mee alsof we een week weg zouden blijven. Alles erin en op weg. Eenmaal in Monnickendam kwamen we eerst op de verkeerde jachthaven uit. Maar goed, zij wist het juiste adres en nog geen 10 minuten later waren we op de juiste plek. Even aanmelden en toen stonden we dan ook op onze plek nr 10. Electra aansluiten, water halen, stoelen naar buiten, koffie zetten en in schenken en zitten maar. Poeh, poeh, dat was hard werken. Pffffff.

Even over 5 stond Mark bij de poort, gevolgd door Jack die ook van zijn werk deze kant op gekomen was. Jeeh, we waren compleet. Onder het genot van een wijntje en een biertje hebben we Mark aangemoedigd die zijn tent op ging zetten. Wel storm vast natuurlijk want vannacht zou het aardig gaan waaien. Na deze happening gingen we op pad richting de Koperen Vis waar ik een tafel besproken had. Het was nog heerlijk weer dus wilde we buiten gaan zitten.

Dit was geen probleem dus hop, zitten. Toen we net onze drankjes hadden gekregen en het bestek werd neer gelegd ging mijn telefoon. Goedenavond, u spreekt met de Koperen Vis, u had een tafel gereserveerd. Komt u nog?? Euh, nououou, we zitten buiten. Ohhh ja ik zie u zitten. Gelach alom.
In afwachting van het bestelde eten keek Jack even op buienradar en..... stond onmiddellijk binnen. Er was een aardig grote regenbui in aantocht. Gelukkig was er een plekje vrij voor 5 personen en dat was maar goed ook. Na ongeveer 10 minuten kwam bijna iedereen naar binnen want het begon idd behoorlijk te regenen.
Na een heerlijke en gezellige maaltijd zijn we op ons gemak weer richting camper gelopen en hebben we nog gezellig gezeten.

Zaterdag 10 augustus

Nadat de meeste van ons hadden uitgeslapen vond Mark het tegen 10 toch wel tijd dat er actie kwam. Dus hup uit de veren, broodje gegeten en besproken hoe we de dag tot 4 uur gingen vullen.
De keuze was niet heel moeilijk want Volendam is altijd leuk om te doen. Dus met zijn 5-en in Jack zijn wagen en op weg. In Volendam hadden we redelijk snel een plekje en toen op naar de dijk waar het leuk is om toeristje te spelen in eigen land. Eerst maar even een bakkie koffie. Perslot moest Jack ook aan zijn cafeïne geholpen worden. In de camper hebben we geen koffie zwart. Alleen cappuccino.
Leer momentje voor de volgende keer. ;-)

Daarna de dijk gevolgd en ook het kaasmuseum van binnen bekeken net als het Droste museum. Natuurlijk moest er ook een visje gegeten worden. Na deze happening hebben we onze weg vervolgt en zijn we weer huiswaarts gekeerd en hebben we nog een spelletje Kezen gedaan. Toen was het tijd voor ons volgende agendapunt, de Bierderij in Café Waterland.
We hadden een complete VIP tour, 4 verschillende biertjes, 3 rondjes met hapjes en een uitleg in de Bierbrouwerij. Gelukkig hadden ze voor mij een aantal verschillende wijntjes dus dat was ook wel prettig. Na de tweede ronde mochten we mee naar boven waar we overzicht hadden op de brouwerij. Wegens hygiënisch oogpunt mochten we niet daar op de vloer zelf lopen. Dus aan de hand van borden kregen we door een enthousiaste jongeman uitleg over het reilen en zeilen van het maken van bier. Na afloop van de tour mocht er gekozen worden voor eigen inbreng van de biertjes die geproefd konden worden. Altijd fijn als er van het programma afgeweken kan worden.
Na de 4 biertjes en 1 rondje extra om het af te leren zijn we nog maar even het dorp zelf in gegaan. Anders ben je zo vroeg weer op honk. Omdat het toch wel fris begon te worden kozen we voor een terras waar heaters opgehangen waren zodat we toch nog lekker buiten konden zitten zonder het koud te krijgen.
Hierna zijn we toch maar richting camper gelopen om het lekkers dat we van huis hadden meegenomen te nuttigen. Dus allerlei lekkers op de tafel gelegd en ondertussen nog een spelletje gedaan.

Zondag 11 augustus

Toen we om half 10 ons bedje uit kwamen was Mark al aardig vergevorderd met het opruimen van zijn tent. Toen hij deze helemaal in de auto had gekregen werd het tijd voor een broodje.
Na het broodje gingen de jongelui naar huis en hebben wij ons huis op wielen aan kant gemaakt, nog even de afwas gedaan en toen was het voor ons ten einde. Op naar huis.
Het was een super gezellig weekend.

Tineke En Stoffel

Heerlijk zo met zn allen !!
Druk natuurlijk maar reuze gezellig !
Tot het volgende uitstapje .
Wij zijn nu een paar dagen thuis om donderdag met de camper naar de Nuuverstee te vertrekken .
Zaterdag een klein feestje daar voor de gasten en daar ben ik altijd voor in !!
Tot later en veel.liefs

Marijke

Zo dat klinkt gezellig allemaal.en tof dat alles ondanks de harde wind is blijven staan.
En toerist spelen in je eigen land is hartstikke leuk om te doen. En Volendam is natuur de plek bij uitstek om dat de doen.
Jullie volgend weekend ook naar Borger? Schijnt er erg gezellig te worden.
Ik zat gisteravond in een wel heel aparte camper aan een drankje.
Een oude leger ziekenwagen maar een pracht ding. Die is van Marieke en Johan. Echt geweldig!!!!!
Stonden op Willemsoord. Dus met de benenwagen was ik er zo.

Tot mails maar weer. (-;