Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Brielle, deze keer zonder NCC

Vrijdag 28 juni

Daar het dit weekend prachtig weer ging worden en we zondags richting schoonmams wilde besloten we de 2 dingen te combineren.
Zo gezegd zo gedaan. Gisteravond na het werk onze koets van stal gehaald en vandaag om 2 uur was het tijd om te vertrekken. We gingen best lekker en al vrij snel kwamen we bij Alkmaar. Helaas was er op de rondweg iets gebeurd waardoor deze helemaal vol was komen te staan. We besloten dan ook om deze keer via de andere kant voorbij Alkmaar te gaan. Maarrrrrr, daar stond de brug open dus ook daar was het vol. Al met al was het dus al tegen 4 uur en we waren eigenlijk geen zier opgeschoten. Maar goed, we hebben geen haast, het is mooi weer, we hebben water en koek aan boord, Rob van Someren en zijn kornuiten gaan bijna beginnen dus we gaan gewoon door.
Door het vele verkeer waren er veel kleine ongelukjes waardoor we om de zoveel kilometer in kleine files kwamen te staan waardoor het niet echt opschoot. Maar eindelijk, om half 7, reden we dan toch de camping op.

We werden door de beheerders hartelijk welkom gegeten en kregen een heel mooi plekje toegewezen. Welliswaar onder de bomen maar met de beloofde temperaturen van morgen was dat geen straf. Gauw water halen, camper aan de stoom, stoeltjes naar buiten en een plekje gezocht in de zon. Rosétje erbij en onze mini vakantie was weer begonnen. Wat is het leven toch heerlijk.
's Avonds nog een stukje gelopen om te genieten van de mooie omgeving.

Zaterdag 29 juni

Ja hoor, ze hebben niets te veel beloofd. Het is idd heerlijk weer. Dus op tijd uit bed, gauw thee zetten en hup, lekker naar buiten. Daarna broodje gemaakt, nog een bakkie en toen op de fiets en op weg. Gisteravond had ik nog een andere app gedownload met alle knooppunten in Nederland en daar ik ook een telefoonhouder op mijn fiets heb was het niet moeilijk om een leuke route te gaan rijden. We besloten dat we Brielle als laatste zouden doen zodat we daar nog even langs de Jumbo konden gaan daarom gingen we dus de andere kant op. Best leuk om te fietsen in een omgeving waar je nog nooit bent geweest. En we kwamen best leuke plekjes tegen en ook grappige dingen. Zo stonden er in het dorpje Tinte allemaal verschillende vogelverschrikkers.

Dat was ooit begonnen naar aanleiding van een feest en staan er om de 5 jaar, als het feest er is, door het hele dorp dus verschillende soorten vogelverschrikkers. Super leuk om te zien.

Daarna weer verder richting Rockanje waar het toch wel tijd werd voor een kleine versnapering. Rockanje is een leuk plaatsje dus geen straf om op ons gemak door heen te peddelen. Bij de strandopgang vonden we een leuk restaurantje waar het leuk zitten was. Daar schonken ze ook nog eens lekkere rosé. Na de lunch gingen we toch nog even op het strand kijken, even een vergelijkend waren onderzoekje doen. Helaas zagen we dat we dat eigenlijk eerst hadden moeten doen want we kwamen op het strand een soort van Beachclub Citadel tegen. Een hele leuke strand tent dus.

Helaas maar het is niet anders. Hebben we voor de volgende keer weer een doel.Verder maar weer. Omdat het niet zo heel ver meer was, dacht ik, kom ik doe de route een beetje uitgebreider. Mmmm, dat had ik beter niet kunnen doen, het reed leuk hoor, daar niet van maar we fietsen niet iedere dag zoveel kilometers en dan wordt je toch een beetje moe. Nou ja, uit eindelijk kwamen we toch aan in Brielle waar het heel gezellig was. Ennn, voor het eerst gingen we op het terras niet aan de rosé maar aan de ijsthee en het water, want wat was het warm. Tijdens het fietsen merk je dat niet maar nu we stil zaten in de de stad viel de warmte boven op ons. Pfffffff. Gauw naar de Jumbo want in een supermarkt is het altijd lekker koel. Boodschappen gehaald en op naar het pontje.

Toen we hiermee naar de overkant waren gevaren was het hooguit nog een minuutje fietsen en kwamen we weer bij de camping. Mooi op tijd voor de happy hour. Wel eerst even een paar glazen water naar binnen gegoten want er moest nog wat vocht ingeslagen worden.Precies om half 5 werd de bel geluid ten teken dat iedereen aan kon schuiven en laat op dat moment nou ook het 1ste doelpunt vallen van het vrouwenvoetbal. We waren dan ook net op tijd voor de herhaling. Nooit gedacht dat we nog eens op een camping zouden kijken naar voetbal. Maar het was beregezellig.Na afloop hebben we bij de camper hebben we de bbq opgestart en hebben we tot 12 uur buiten gezeten. Het was heerlijk.

Zondag 30 juli

Omdat we een date hadden met moeders was het toch wel nodig om op tijd op te staan. Er was even geen zon en wel wind dus dan is het al gauw, helemaal na de warmte van gisteren, koud. Dus na het gebruikelijke koppie thee gingen we dus maar aan de slag om alles weer in de camper te zetten. Fietsen erin, stoelen erbij, alle losse spullen in de kastjes, even de stofzuiger erdoor heen, gevolgd door een dweil ennnn klaar waren we. Nog even betalen, gedag zeggen en gaan.
Deze keer waren we dus keurig op de afgesproken tijd bij moeders. We zouden wat lekkers mee nemen voor bij de koffie maar helaas, de winkels in Brielle/Spijkenisse hebben hele rare openingstijden. Ze gaan pas om 12 uur open!!! In Den Helder gaat de Vomar op zondag ook om 8 uur open en de rest volgt om 10 uur. Dus wie denkt er nou aan dat er ergens anders pas om 12 uur de supermarkt open gaat.
Gelukkig had moeders nog grote mergpijpen in huis dus daar sloften we weer mee.
Op haar verzoek nog even een gevecht aangegaan met de heg en de klimplant dus we hadden de volgende kop koffie weer verdiend. Daarna nog lekker zitten kletsen en daarna weer door naar huis. We hebben weer een super leuk weekend gehad.

Tineke En Stoffel

Wat heerlijk hè, zomaar een paar dagen weg en toch een vakantiegevoel !!!

Marijke

Mooi is het daar hé? Volgende keer een warenonderzoek doen bij het rest. bij het strand op de Maasvlakte. Ook zeer aan de bevelen.
Ook aan het Brielse meer is heeeeel gezellig.
De tuin bij Ruud en Anje is ook regelmatig open. (-;