Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Het nuttige en het aangename, was daar niet iets mee?

Vrijdag 10 mei.

Met de Paas hadden we al ontdekt dat de achterlichten niet naar behoren werkte. Dus Joop en Theo gingen het wel even fixen. Toen de kappen van de achterlichten er af gingen schrokken we toch wel even. Alles zag er zeer belabberd uit. Er was vocht in de loop der jaren bij gekomen dus het was om zo te noemen, een ietwat verrot. Dus niets meer aan doen, kappen er op en van de week maar even naar de garage in Den Helder. Alleen, oeps, op weg naar huis merkte we dat het nu eigenlijk erger was dan eerst want nu deed de richting aanwijzer het niet meer. De garage heeft het dus wat provisorisch gemaakt en Coevorden maar gebeld. Per slot hebben we nog garantie. Er werd ook helemaal niet moeilijk gedaan. Kom maar en we gaan kijken. Dus vrijdag heen en 1 blik van de monteur en we wisten het al. We krijgen nieuwe achterlicht potten. Wat een service. Ze zijn daar echt super. De potten gaan in bestelling en wij blij naar Borger. Het bevalt ons goed op de Nuuverstee en de beheerders, Roelie en Wim, zijn heel gezellig. https://www.nuuverstee.nl

Het eerste dat Roelie ook zei toen ik binnen kwam was "je hoeft toch niet weer naar de garage he", euh nee, daar komen we net vandaan.
Gauw een lekker plekje gezocht en hup, aan de koffie. Daar waren we wel een beetje aan toe. By the way, Ik heb vanaf de afsluitdijk tot aan de garage gereden. Dat wilde ik toch wel even gezegd hebben. Best wel spannend maar wel leuk.
Voor het eten nog maar even een wijntje in de prachtige kantine en lekker zitten kletsen met Roelie en Wim. Ze hebben samen met ander Camperplaats beheerders een soort van vereniging opgericht, genaamd Ons en dat was leuk om over te praten. Helemaal omdat onze Camperplaats op de Rijkswerf ook opgenomen is in de Onsjes. Dus genoeg stof tot praten.

Zaterdag 11 mei.

Eerst uitgeslapen en na het ontbijt richt bushalte om met de Qline naar Emmen te gaan. Het was best lekker weer. Wel wat winderig maar in ieder geval scheen de zon. Dus een goede dag om Emmen te verkennen.

Vanaf het station loop je zo de stad in en we gingen dan ook op zoek naar de oude dierentuin. Deze was na de verhuizing naar de nieuwe locatie bewaard gebleven en daar is nu een park van gemaakt. Het is er prachtig en heerlijk rustig. Je kan er fietsen, joggen, wandelen, op bankjes lekker lezen of picknicken. Kortom, voor alles te gebruiken. In het voormalige Giraffen verblijf is een schilders atelier gemaakt en zijn ze bezig om de Nachtwacht na te maken.

Een stichting heeft de handen bij elkaar gestoken en met verschillende kunstenaars zijn ze nu bezig om op een doek van ongeveer 4 bij 5 meter de Nachtwacht dus na te maken. 3 dagen in de week zijn er dus gemiddeld 4 schilder bezig om er wat moois van te maken.
De gezichten worden eerst op kleine doekjes geoefend en later op het grote doek nogmaals geschilderd.

Ook zijn er ruimtes om waar ze hun eigen werk mogen laten zien en er zitten prachtige werkjes bij.Na deze rondgang hebben we een terrasje in de zon opgezocht voor een heerlijke lunch. Ook nog even de middenstand even geholpen door nieuwe schoenen te kopen bij...... van Haren. Ach ja, je moet toch wat.
Daarna op ons gemak de bus opgezocht om thuis onze nieuwe stoelen in de zon te testen.

Zondag 12 mei.

De zon was er wel maar helaas de wind ook. Helaas had de verkoudheid virus mij eindelijk na al die jaren weer eens weten te vinden, (had mij nog wel zo goed verstopt), dus maar na het ontbijt afscheid genomen van de vervangende beheerders (Roelie en Wim zijn nl nu op vakantie) en op ons gemak naar huis gereden. Het was toch wel een geslaagd weekendje.

Marijke

Ik lees, ja ja ik weet het, beetje laat maar ik was de mail kwijt ,dit verhaal. Wat een service dat bedrijf zeg maar dat is ook weer een enorm voordeel wanneer je zo'n "bus" bij een echte dealer koopt. Geen gezeur en gemekker. En ... meteen een leuk weekend. Ik zie dat wij ook naar Emmen moeten. Dat schilderijgebeuren lijkt me supergaaf om te bekijken. Ik zal kijken of ik Jacqui zo ver kan krijgen. Jongens, dank voor deze gouden tip!.