Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Sing Challange

Vrijdag 15 maart was het weer zo ver. Gezellig met de NCC weg. Het is een weekend waar vele zangkoren hun kunnen gaan laten zien

Deze keer moesten we ons melden in Sevenum. Camping De Schatberg was het doel. De reis ging best voorspoedig. Wel aardig wat wind en vooral als deze van de zijkant werd ik daar niet blij van. Maar goed, na een ritje van 4 uur kwamen we dan aan.

Het is een Landal camping dus met een echte receptie. We kregen dan ook zeer bekende zwembadkaartjes en een uitrij kaart.

Eenmaal binnen hoefde we niet ver en al gauw zagen we een aantal bekende caravans. Onze wegzet meneer vertelde ons waar we konden staan en eenmaal op zijn plek was het gauw klaar.

Theo had al aangegeven ons op te wachten met een wijntje. Even zitten kletsen en daarna eten want op half 9 hadden we de opening onder het genot van een beker chocomel al dan niet met rum en slagroom of een beker gluhwein.

Na afloop lekker tv zitten kijken en daarna naar ons mandje.

Zaterdag 16 maart

Om 11 uur begon het feest der koren. Er waren 2 zalen waar we we tussen konden wisselen. Het eerste koor, een shantykoor, was niet echt aan ons besteed. Te stijf ente strak dus op naar zaal 2 waar een kwartier later een popband begon. Lekker ritmisch met een choreografie erin en het was echt een groep die het super goed deed.

Daarna kwamen er nog 2 koren en vonden wij het tijd worden om even thuis een broodje te gaan eten. Om 2 uur moesten we er weer zijn want toen kwam een groep die volgens de kenners ook heel leuk waren. Nou daar was mis van gezegd. Het was een Duits koor dar licht gospel zong afgewisseld met pop. De spreekster sprak Nederlands maar dat was niet gek. Ze kwam uit Venlo. Zo hebben we onze middag doorgebracht tot 6 uur want toen was het tijd voor het eten. Gezellig met zijn allen eten en daarna terug voor de Sing Allong. Het organiserend koor zong liedjes en op de schermen stond de tekst. Een soort van kareoke maar dan anders.

Daarna even nog een toetje halen bij de toetjes bar en daarna genieten van Markant.

Een DJ duo die in onze beleving gewoon alles kon zingen. Modern, smartlappen, pop noem maar op. Echt alles werd fantastisch gezongen. We hebben gewoon een hele leuke avond gehad. Nu nog even tv kijken enstraks lekker slapen.

Zondag 17 maart.

Na een lekker nachtje slapen moeste we ons half 10 melden voor het ontbijt. Er waren lekker broodjes en beleg. Na afloop werden we nog getrakteerd op een ontbijt concert. Karin en Marcus op de trekharmonica en Hans op de mondharmonica. Het klonk heel goed en er kwamen ook nog een paar leden van een shantykoor even een liedje meezingen. Kortom, gezelligheid ten top.

Na het eten gingen we gauw weer naar de grote zaal want Di Capo ging weer zingen. Helaas wel hetzelfde als gister maar het klonk nog steeds goed.

Daarna gingen we naar de andere zaal waar we even een vrouwen shanty koor moesten aanhoren voor we een heel goed mannenkoor mochten gaan aanschouwen. De dirigente daarvan was een hele leuke meid waar het heel leuk was om naar te kijken.

Nu even een broodje eten voor de tweede en laatste rit.

Nou, dat was ook een zeer leuke laatste rit. Er kwamen nog een paar pop koren voorbij en ook een mannenkoor met een hele leuke dirigente. Haar mimiek was zo leuk dat het een feest was om naar haar te kijken. Het was een groep die pas een jaar bestond maar ze zongen heel erg leuk. Aan het eind was er ook weer een pop koor. Zij waren alleen in het nadeel dat ze als laatste waren. Deels omdat er mensen vertrokken omdat die op tijd naar huis wilde en deels omdat in de andere zaal het Sing Allong begon dat door het koor Maashave werd georganiseerd.
En dat werd gewoon een waar feestje. Heel veel bekende liedjes kwamen voorbij en doordat er op diverse plekken schermen hingen kon ook iedereen die de liedjes kende uit volle borst meezingen.

Maar helaas, aan alles komt een eind dus ook aan dit weekend. Na afloop eerst maar een hapje gegeten en als afsluiting nog even een wijntje gedronken bij Theo en Marieke. Leon en Elly kwamen er ook nog even bij en Leon had zijn laptop mee en kregen we nog even een terugblik op alle groepen die we hadden gezien. Het is nog even een klusje om hier en behapbaar compilatie van te maken die leuk is om naar te kijken.

Maandag 18 maart

Vanmorgen bij het wakker worden, het was 6 uur, hoorde we een geruststellend getik. Oke, het regent. Dus hebben we ons nog maar een keertje omdraait en bij de tweede keer wakker worden was ie er weer. Ons kopere vriendje was aangetreden. Dus gauw in de kleren en de camper aan kant gemaakt. Toen nog even een bakkie in de deur opening en hup op weg. Op naar het volgende uitje.

Marijke

Lekker genieten van het bubbelbad hoop ik en daarna galmen met de koren.

Tineke En Stoffel

Oehhhh krijg gelijk zin om ook mee te zingen !!
Dus wie weet volgend jaar !
Laat maar horen als jullie er misschien weer heen gaan .
En nu op naar volgend weekend op de Nuuverstee .
Lekker genieten dat is waar het om gaat .
Veel liefs van ons .