Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Actief het jaar uit met de NCC.

Dit jaar eens niet naar Frankrijk maar met de NCC mee naar Ermelo. Als introducee met Theo en Marieke. Dat is dus weer eens wat anders. Eerst maar even werken en om 4 uur kwam Joop mij halen om samen dus een nieuw avontuur aan te gaan.

In het donker kwamen we aan op Camping de Paalberg waar we door Theo naar onze plek werden begeleid. Eenmaal op onze plek konden we meteen aanschuiven bij de soep met brood. Heel veel handen geschud en namen gehoord. Nu maar hopen dat ze zijn blijven hangen. Ben er alleen bang voor.

Vrijdag hadden we een workshop hand lettering en tapas maken. Dit waren dan de workshops voor de dames.
Marieke en ik hadden gekozen voor de hand letteren. Best leuk om te doen. Het eind resultaat moest een spreuk op een bordje worden en dan geschreven in verschillende sierletters. Dus eerst oefenen op papier met diverste soorten stiften en dan in het echies op een bordje. De resultaten waren heel grappig.

De mannen workshop bestond uit een rondleiding over de camping en zij kregen een kijkje achter de schermen van de camping. Zo kregen ze bv te zien dat de camping eigen waterbonnen heeft die op 25 meter diepte zitten, ook mochten ze in de machine kamer van het zwembad kijken en kregen ze inzicht in het draaiende houden van de infrastructuur zoals elektriciteit, internet en de afvalverwerking. Best interessant maar daar het buiten gebeurde dus ook best koud.

's Middags hadden we dan het opeten van de tapa's. En waren er een man en een vrouw die ons vermaakte met een Spaans lied. Dat lied bestond dan uit een mengelmoes van woorden, kreten en handgebaren. En op die handgebaren moesten wij dan reageren met onder andere Oleee. Best grappig om te doen en de tapa's smaakte prima. Na afloop samen met Theo en Marieke even het zwembad water uitgeprobeerd. En dat was niet verkeerd. Water van 32 graden is altijd lekker.

Zaterdag zijn we maar eens op verkenning gegaan. Per slot is het ook leuk als je weet hoe de camping er overdag uitziet. Dus even wat plaatjes schieten. We moesten nog even op zij voor een auto met caravan maar ach, je loopt op een camping dus dat is niet heel erg vreemd. Na ons rondje kwamen we weer terug bij onze camper en wat bleek. De laatkomers was onze andere familie. Coos en Monique hadden besloten om als verrassing toch het oude jaar met ons uit te luiden. Nu staan we dus met zijn 3tjes op de camping. Wij in het midden geflankeerd door beide familie's. Super leuk dus.

's Middags zijn we nog maar even een rondje gaan lopen om te cachen en zijn we dus richting schaapskooi gelopen waar we geluk hadden want de kudde kwam net terug van hun wandeling. Daar zagen we dat de schapen voor ze naar binnen mochten eerst nog even van elkaar gescheiden werden. De schapen met de roze stip mochten niet naar binnen. Zij waren niet drachtig en hadden dus geen recht op extra brokken. Dit was best nog wel even een karweitje.
Na dit ritueel hebben we nog even in de bij behorende drink gelegenheid een beker chocomel met slagroom gedronken en zijn we doorgegaan met cachen (oftewel schatzoeken)

Het avond programma bestond uit een stampot buffet met daarna een pubquiz die heel leuk in elkaar gezet was en zijn we laten bij Coos en Monique in de caravan ge-eindigd.

Zondag is een rustdag en dat was het hier dus ook. Wat er op het programma stond vonden we niet zo heel erg leuk dus hebben we ons eigen plan getrokken en zijn we met zijn 6-en gaan cachen. Olaf (de hond) vond het prachtig. Eerst met de baas uit en nog geen half uur later mocht hij nog een keer mee voor een wandeling van 3 uur. De cache die we wilde doen bestond uit 10 way point's waar je bij elk punt door een puzzel op te lossen de coordinaten kreeg van het volgende punt. Helaas hadden we bij punt 7 een rekenfout gemaakt en konden we punt 8 niet vinden. Omdat het ondertussen aardig was gaan regenen hadden we geen zin meer om terug te gaan naar punt 7. Dat wordt dus een herkansing voor de volgende keer.

Eenmaal terug even rustig gezeten in ons huisje op wielen. Joop en ik hebben nog even lekker gezwommen voor het eten. Om half 8 moesten we ons weer melden voor de speurtocht die uitgezet was op de camping. Het was een rondje van een half uurtje en na afloop werden we getrakteerd op een beker gluhwein en hebben we na afloop nog even bij ons een wijntje en wat lekkers genuttigd.

Maandag was het dan zover. Het eind van 2018 kwam in zicht. De dagprogramma  was een wandeling over de hei met als toetje een lekkere oliebol en een bakkie koffie of thee.

Om het oude jaar alvast uit te luiden namen we bij Coos en Monique maar alvast een voorproefje op een glas champagne om tegen 5 uur richting kantine te gaan waar we getrakteerd werden op een lopend buffet met allemaal lekkere dingen. Verwennerij dus weer ten top.
Na de maaltijd konden we ons nog even omkleden in feestkledij om dan weer vol in het feestgedruis te duiken. Er was een super leuk duo die allerlei liedjes ten gehoren brachten. De dansvloer was dan ook regelmatig vol. Door al deze gezelligheid was het eigenlijk in een mum van tijd 12 uur en konden we het glas heffen naar 2019 en bleef het nog lang gezellig in de kantine.

Dinsdag was dan een mogelijkheid om de nieuwjaarsduik te doen. De zee was wat ver weg en daarom werd er gebruik gemaakt van het zwembad. In dit geval was dat geen straf daar het water 32 graden was.
Na deze happening was het tijd voor de brunch die gevolgd werd door de afsluiting.
Daarna restte alleen nog het rij vast zette van alle spullen, water te lozen op de aangewezen plek en weer naar huis te rijden.
We hebben een hele leuke en gezellige jaar wisseling gehad en een hele leuke kennismaking met de NCC.

Marijke

Ha campers,

Wat leuk, het eerste verhaal.
Helaas werkt het (nog) niet dat we een mailtje krijgen dat er een nieuwe blog is.
Ik zat achter de pc wat te pielen en heb jullie naam weer even opgezocht en zodoende deze eerste echte blog gevonden.

Leuk dat Coos en Monique ook aan zijn komen wapperen. Hartstikke gezellig.
Ik ga zo even op verkenning naar jullie camping, altijd leuk om te zien waar de fam. uithangt.

Jongens maak er een gezellige (familie) avond van.
Let op de vingertjes en oortjes tijdens het vuurwerk spektakel, al zal dat ook daar wel meevallen.

We "spreken" elkaar nog wel even.

Hartelijke groet aan jullie en de rest van de clan.

Stoffel en Tineke

Weer een pracht van een verhaal, weten we wat jullie beleefd hebben en ook wat jullie gezien hebben want het is voor ons een heel bekende omgeving. Voor vandaag wel thuis, en rijd voorzichtig

Tineke

Zo ben je onderweg en voor je het weet ben je weer thuis .
Maar jullie hebben heerlijke dagen gehad .
Nu maar weer iets bedenken voor het volgende uitstapje.
We lezen het weer.
Groetjesssss