Oevertjes-belevenissen.reismee.nl

Jaahh, we worden camperaars.

Vrijdag:
Eindelijk was het zover. We konden de camper halen. In de loop van de week hadden we al diverse spulletjes verzameld in dozen dus hup, alle dozen in de auto en op naar Stoffel en Tineke om de dozen in hun camper te zetten. Vandaar uit gingen we op weg naar Coevorden om daar een paar uur later weer weg te rijden. Menig euro armer maar een camper rijker.

Nu we onze camper hadden gingen we gelijk met Tineke en Stoffel naar Borger. Deze 2 rasechte, door de wol geverfde camperaars gingen ons eens een workshop camperen geven. En zij wisten dus dat Campingpark Nuuverstee een uitgelezen plek was voor een eerste weekendje weg. Een prachtig park, ruim, schoon en met een sympathiek beheerders echtpaar, Wim en Roelie, met hart voor het bedrijf.
De eerste les die Joop hier kreeg was, hoe werkt het water laden.

Eenmaal op onze plek verhuisde alle dozen, dekbed en kussens van de ene camper naar de andere. Nadat alle spulletjes hun plekje hadden gekregen konden we aanvallen op de patatjes en de bamischijven die Wim voor ons had gebakken.
De avond hebben we heerlijk rustig tv kijkend door gebracht.

Zaterdag:
Vandaag werden we wakker met rugpijn. Toch even wennen aan een ander bed. Maar goed, leed was gauw geleden na een lekker bakkie thee en broodje uit de oven. De eerste ronde ging wel de mist in omdat ik even moest wennen aan het feit dat deze oven 2 standen heeft. Heet en iets minder heet. Dus de eerste ronde werden het zwarte broodjes en bij de tweede ronde iets minder zwart.

Het weer was niet verkeerd dus we gingen kijken of de luifel werkte en wat we bij de koop inbegrepen was . De garage lag nl vol met spullen die de vorige eigenaar er in had laten liggen.
En dat was aardig wat, een surfpak, twee camping tafels, tuinstoelen waren een daar onderdeel van. Ook een tent die aan de luifel kon worden gekoppeld zodat je met minder weer evengoed kan genieten van het buitenleven. Helaas is het bevestigen van de tent aan de luifel niet een heel snel klusje dus die zal waarschijnlijk niet vaak gebruikt worden.

Maar de mannen waren in ieder geval lekker bezig. Van de 2 camping tafels was er 1 die uit elkaar viel van ellende dus die is meteen afgestort net als een tuinstoel die stuk was. Gelukkig was die mogelijkheid er, scheelt weer gewicht op de terug weg.
Daar het nog heerlijk weer was gingen nog even een loopje maken richting Borger. Een wandelingetje van ongeveer een kwartiertje en we kregen gelijk uitleg over de bus mogelijkheden van Tineke. Vlakbij is nl een busstation waar je op de bus naar Groningen en naar Emmen kan stappen. Zo kan je naar een grote stad terwijl je de camper gewoon kan laten staan. In Borger even in een restaurantje een beker chocomel met (natuurlijk) slagroom genomen.
Nog even bij de visboer wat haringtjes voor op brood en toen weer terug naar de camping. 's Middags hebben we ons vermaakt met het uitproberen van het derde bed. Per slot hadden we nog niet gekeken hoe je de tafel om kon toveren tot bed dus dat was een mooi projectje voor de middag.  Na het eten hebben we gezellig met zijn 4-tjes de avond doorgebracht met praten en lekkere hapjes.

Zondag:
Lekker uitgeslapen en liggen luisteren naar de regen die op het dak kletterde. Dit is weer een andere manier van wakker worden dan hoe het thuis gaat. En weet je, ik denk dat we hier wel aan kunnen wennen.
Na het ontbijt alles op orde gemaakt. De gemaakte checklist nagelopen om te voorkomen dat onderweg het servies uit de kastjes zou vliegen. Natuurlijk moesten we ook nog even in de leer, hoe gaan we leeg op weg naar huis. Dus alle 2 de watertanks geleegd en ook de wc. In de regen terug gereden naar huis om de camper bij ons op het plein neer te zetten. Daar nog even open huis gegeven zodat de familie ook kon komen kijken alvorens we naar de stalling gingen. Dit eerste weekend hebben we als heel leuk ervaren. Dusssss, we zijn klaar voor ons nieuwe leven met ons tiny house.
Laat ons volgende uitje in Ermelo maar komen, we zijn er klaar voor.

Stoffel en Tineke

Het was een super gezellig weekend .
Erg leuk om nu van jullie de reisverslagen te gaan lezen , kom maar door !!!!

Marijke

Oh wat leuk. Ik rij graag mee in deze camper om te kunnen genieten van jullie belevenissen. Ik kijk uit naar de uppdates